Aviseringar
Rensa alla

Hundläger ska locka unga till försvaret


Kudhos

Zymba: Ja!

Går mot strömmen och säger ja. Sverige behöver ett bra försvar och tjänstehundar (försvaret, polis, brandkår, sjukvård) är sjukt viktiga. De är ett av deras skarpaste verktyg och hundar i arbete är bra hundar. Det finns nog inte så många som vet att det finns ett behov av soldater med tjänstehundar så de struntar i att ansöka till försvaret.


   
SvaraCitera
reben

nej sluta använda djur de är inget verktyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle vilja fara men vart inte inbjuden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl ett bra sätt att locka unga till försvaret Glad Fast jag är emot all användning av djur på sådana sätt...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tror att det är ett bra sätt då bland annat brukshundsklubben redan har en bred ungdomsverksamhet, att dem då också blir tydligare med deras koppling till försvaret. Brukshundsklubbens verksamhet är ju dessutom avgörande för alla verksamheter som använder hundekipage.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Absolut, då den Svenska armen behöver nya arbetare så måste man använda varenda knep som finns i boken!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Är väl ett bra sätt att locka unga till försvaret Glad Fast jag är emot all användning av djur på sådana sätt...

Vad är "sättet" då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha en knarkhund


   
SvaraCitera

schim:
Vill ha en knarkhund

jag vill också ha en

det här lockar mig


   
SvaraCitera

Såklart det är bra? Är själv med i ett av försvarets ungdomsrelaterade kurser och det har öppnat upp mig för försvaret. Hade ingen aning om vad jag gav mig in i men nu skulle jag kunna tänkta mig ett framtida yrke. Dock jaa, Sveriges försvar är typ ett skämt. 
Tycker allmänt att de bör införa värnplikten igen oxååå


   
SvaraCitera
b1son

isola:
Är emot djuranvändande på detta sätt så nej

reben:
nej sluta använda djur de är inget verktyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs:
Absolut, då den Svenska armen behöver nya arbetare så måste man använda varenda knep som finns i boken!!!

den svenska foten då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Vad är "sättet" då?

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

va

"Jag är emot all användning av djur på sådana sätt" Då undrar jag vilka sätt.

Doop snogg:

jag vill också ha en

det här lockar mig

Tänk o fara hem till folk osså säger vovven till så säger man "vart är knarket din knarkare"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: "Jag är emot all användning av djur på sådana sätt" Då undrar jag vilka sätt.

Att använda djur som arbetsredskap där dessutom deras liv riskeras. Såklart.


   
SvaraCitera