Forumet - hur..

hur..

775 0 39

Spana också in:

Kossanskatt:

folk som visste om det trodde att jag *ljög* för jag inte vägde lite, bara för jag vägde runt 40-45kg <.<

oj, men 40 är ju inte direkt mycket. beror kanske på längden, men om jag skulle väga 40 skulle jag gå sönder.

har också haft ätstörningar förr. tror folk har en viss bild av de båda sjukdomarna. anorexi är ett skelett med skinn på och bulimi är en småmullig tjej. typ. men så är det inte alltid!
I love Lucy:

oj, men 40 är ju inte direkt mycket. beror kanske på längden, men om jag skulle väga 40 skulle jag gå sönder.

mjo, är dock bara 155. har vägt under 40, men inte längre

I love Lucy:

har också haft ätstörningar förr. tror folk har en viss bild av de båda sjukdomarna. anorexi är ett skelett med skinn på och bulimi är en småmullig tjej. typ. men så är det inte alltid!

jag tänkte på det, asså alla som har anorexia är ju inte bara skinn o ben, finns ju folk som är på väg neråt iofs men ja du förstår
men man kan bli inlagd med ätstörningar bulimi väl som anorexi om man rasar snabbt, trots att man väger typ 70 kg, om man rasar för snabbt kan det bli VERY VERY FARLIGTTTTTTTTTTTTT :D eller som jag dricker dig full (3.8 promille) hemma och handlar destruktivt lol då blir du också inlagd
Anorexi är när man är underviktig, livrädd för att gå upp i vikt och blablabla.
Bulimi är när man hetsäter och sedan spyr upp de/tränar/tar laxerande.

I kort sammanfattning. Det handlar ju om mer än så.

Folk som säger att vikten inte har med saken att göra när det gäller anorexi har fel. För att få diagnosen anorexi så ska man vara underviktig. Är man inte det är det troligare att man har UNS.
SPiDERMANNEN:

Har man anorexi och svälter sig har man nog varken så mycket muskler eller fett.

men man kan fortfarande ha en kraftig benstomme :) plus att jo de flesta som har anorexi tränar väldigt mkt. känner många med anorexi som har väldigt mycket muskler men har ändå ett bmi på 16... så muskler kan man ha ändå plus fett. Man är inget skelett bara för att man fått diagnosen anorexi
anaelin:

men man kan fortfarande ha en kraftig benstomme :) plus att jo de flesta som har anorexi tränar väldigt mkt. känner många med anorexi som har väldigt mycket muskler men har ändå ett bmi på 16... så muskler kan man ha ändå plus fett. Man är inget skelett bara för att man fått diagnosen anorexi

är itne de där med benstommen bara bullshit? orka skylla på att man väger mkt för att man har en fet benstomme.
För att få diagnosen anorexi så ska man ha ett bmi på mindre än 17, så jo.
SPiDERMANNEN:

är itne de där med benstommen bara bullshit? orka skylla på att man väger mkt för att man har en fet benstomme.

Okej. Känner en som jobbar på en ätstörningsklinik och hon säger annat :) men aja
SPiDERMANNEN:

orka skylla på att man väger mkt för att man har en fet benstomme.

Ja, det är typ nästan som att skylla på att man har ett hjärta av sten. [rolleyes]

SPiDERMANNEN:

anaelin:

Okej. Känner en som jobbar på en ätstörningsklinik och hon säger annat :) men aja

Bmi 17 är en generell siffra, vill man vara noggrann så använder man tillväxtkurvor och räknar på den förväntade vikten minus 15%.
Undervikt är ett kriterie ja.