Aviseringar
Rensa alla

Hur äldre får han/hon vara?


Ämnesstartare

Vart går gränsen för hur äldre någons partner får vara? Är det ok att en 15-åring är ihop med en 20-åring?


   
Citera
Afik
 Afik

Nej, det tycker inte jag. 20-åringen har ett övertag och jag tror inte att de 2 kan ha ett någorlunda jämställt förhållande. Jag har hört om så många såna förhållanden där tjejen, som varit yngre, sen blivit dumpad och hon känner sig utnyttjad för sex. Usch Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns fall där ett förhållande mellan en 15-åring och en 20-åring faktiskt funkar väldigt bra, det brukar väl vara då de faktiskt är kära. Men det händer ibland att 20-åringen är en man som utnyttjar 15-åringen för sex, förmodligen för att han är för omogen för att lyckas få någon i sin egen ålder. 

Så jag tycker det är ok, om 15-åringen kollar upp ordentligt vilken man 20-åringen egentligen är. Jag tycker att trots allt så kan man inte förbjuda två kära människor att vara tillsammans, om de nu är det. Nu utgick jag ifrån att 20-åringen var en man och 15-åringen en tjej, skulle väl kunna vara tvärtom, men antar att det är vanligast såhär 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en undrar väl mest varför 20-åringen vill vara ihop med ett barn..
men kärleken är blind etc, och det är ju inte olagligt.


   
SvaraCitera
höna

Jag gillar gubbar på 50 och uppåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl upp till var och en var ens personliga gräns går, och jag tror att blir man kär så spelar inte åldern någon roll eftersom man redan klickat, liksom. Däremot ska jag inte säga att jag inte chockades av att en tjej jag känner blev ihop med en 43-åring när hon var 17. De har även barn tillsammans nu. Yep.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yohio:

Vart går gränsen för hur äldre någons partner får vara? Är det ok att en 15-åring är ihop med en 20-åring?

Det är inte okej. 

Jag gillar regeln som säger att man skall dividera den äldsta åldern med 2 och sedan plussa på 7, där har du yngsta möjliga ålder som den äldre kan vara med. 🙂 


   
SvaraCitera

höna:

Jag gillar gubbar på 50 och uppåt

Nä fyfan vad vidrigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte det finns någon regel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är inte okej. 

Jag gillar regeln som säger att man skall dividera den äldsta åldern med 2 och sedan plussa på 7, där har du yngsta möjliga ålder som den äldre kan vara med. 🙂 

En ganska efterbliven "regel" faktiskt. Såg någon 40-åring på Flashback som använde den och beräknade att det var okej för honom att vara ihop med en 27-åring men inte med en 26-åring. Var finns logiken i det?

Jag är inte särskilt åldersfixerad,  det är inte olagligt för en 20-åring att vara tillsammans med en 15-åring, så det är lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

75px-Cloud%27sMother-ffvii-field.png
"Du borde skaffa en äldre flickvän som kan ta hand om dig"


   
SvaraCitera
Zaun
 Zaun

1-2 år äldre, inte mer.


   
SvaraCitera

i högstadiet känns det som ca 3 år är "i mesta laget", efter det ca 4-5 år. när man är klar med skolan känns det lite whatever med ålder. KAN JAG TYCKA. men det händer så mkt i huvudet från 13-20-ish så för mkt skillnad där blir generellt skevt

om jag utgår ifrån mig själv och de jag känner


   
SvaraCitera
Yaren

http://m.youtube.com/watch?v=wsdXh8eBcts

Jailbait! Den låten är passande. Dels för att jag är dökär i han som sjunger. Haha.

Hursomhelst. Det finns typer överallt, "man ska ju få älska vem man vill"

Funkar det önskar jag dem all lycka. 🙂 BTW, vilken löjlig metod dividera med 2 och addera 7, så en så en 2 årinh får vara tillsammans med en 8 åring eller vadå? Så töntigt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev som sextonåring tillsammans med en man på (då) 24, nästan 25 år. Åldern i sig är inget problem. Mycket beror snarare på huruvida man är på samma frekvens, eller inte - liksom det gör i alla relationer oavsett ålder på de inblandade.


   
SvaraCitera