Aviseringar
Rensa alla

Hur ändrar man en annan mediaspelare till standard?


Ämnesstartare

Hur gör jag för att ändra VLC till min standardmediaspelare? Inte att jag högerklickar på filen jag vill spela upp och ändrar så och blablabla.
Tänkte mer om det finns någon inställning i själva VLC där det går att välja som standard. Eller om det finns någon i Winamp som man kan välja att inte är standard?


   
Citera

Högerklicka på en fil med det format du vill öppna med vlc som standard. Väljer öppna med. Välja ett annat program. Kryssa i "Sätt som standard"

Texten kan variera


   
SvaraCitera

Kanske måste du hålla in shift samtidigt som du högerklickar på filen..?
Dold text: KMPlayer är mycket bättre än VLC...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Högerklicka på en fil med det format du vill öppna med vlc som standard. Väljer öppna med. Välja ett annat program. Kryssa i "Sätt som standard"

Texten kan variera

Så trög att jag inte fattar det är jag faktiskt inte. Skrev att jag inte menade så, men kanske var lite otydlig om det. 🙂


   
SvaraCitera

Gammelsmurf:

Så trög att jag inte fattar det är jag faktiskt inte. Skrev att jag inte menade så, men kanske var lite otydlig om det. 🙂

Men idiot. Det är SÅ man ändrar standardspelare [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Men idiot. Det är SÅ man ändrar standardspelare [tired]

Undrade bara om det fanns något annat sätt. För funkar nämligen inte att högerklicka och öppna i en annan spelare...


   
SvaraCitera

Gammelsmurf:

Undrade bara om det fanns något annat sätt. För funkar nämligen inte att högerklicka och öppna i en annan spelare...

[tired]
Open with - choose default program.
Om du shift + högerklickat.

Vilket OS kör du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

[tired]
Open with - choose default program.
Om du shift + högerklickat.

Vilket OS kör du?

Nej, är inte det som är problemet. Även om alla mina filer öppnas i VLC när jag dubbelklickar verkar det som om Winamp är standardspelaren. För öppnar jag från internet så hamnar det ändå i Winamp istället för i VLC där jag vill ha det.


   
SvaraCitera

Start - Kontrollpanelen - tabort/ändra program - Ange programåtkomst och standard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Start - Kontrollpanelen - tabort/ändra program - Ange programåtkomst och standard.

hittar inte vlc där. 🙁


   
SvaraCitera