Aviseringar
Rensa alla

Hur är det att bo utan balkong? [sad]


Ämnesstartare

Bor du utan balkong? Jag kan inte föreställa mig ett liv utan en balkong. Går det att leva så? Hur röker man om man inte har balkong?

Och fungerar det med katter som tidigare är vana vid att gå ut på balkongen? Kommer de må dåligt utan balkong? :/

Jag undrar det här då jag hittat en perfekt lägenhet med perfekt läge, nära stan, vatten precis utanför m.m. och billig hyra men det är liksom ingen balkong!

Går det?


   
Citera
Ämnesstartare

Och NEJ jag tillåter INTE mina katter att gå ut! Världen är ond. Skulle dock kunna offra mig och gå ut i koppel.


   
SvaraCitera

Angelize:

Och fungerar det med katter som tidigare är vana vid att gå ut på balkongen? Kommer de må dåligt utan balkong? :/

Beror på hur mycket dom tycker om att vara ute, min ena katt skulle nog inte bry sig men den andra skulle säkert klaga en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Går det?

Det går.
Men lär katterna att gå ut i koppel om du vill att de ska komma ut.


   
SvaraCitera

Det går skit bra, vi går bara ut på våran lilla ute plats som vi har här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Beror på hur mycket dom tycker om att vara ute, min ena katt skulle nog inte bry sig men den andra skulle säkert klaga en hel del.

Haha samma här, den ena bryr sig inte men den andra älskar att gå ut på balkongen fast iofs inte själv, men den gillar att se ut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men lär katterna att gå ut i koppel om du vill att de ska komma ut.

Har testat förut men han var jätterädd haha men jag skulle nog kunna lära honom. Men då är väl risken att han kommer mjaua varenda dag och vilja gå ut??


   
SvaraCitera

Angelize:

Skulle dock kunna offra mig och gå ut i koppel.

isola:

Men lär katterna att gå ut i koppel om du vill att de ska komma ut.

Går inte med vissa katter, jag har provat på mina och dom hatade det. Gick helt enkelt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de inte gillar det så kan jag alltid öppna ett fönster helt och hållet och sitta och vakta katten när han vill se ut o sitta där så han inte hoppar ut...skulle nog funka. [crazy]


   
SvaraCitera

Angelize:

Men då är väl risken att han kommer mjaua varenda dag och vilja gå ut??

Jo så blev det för ena katten som klarade av kopplet, han vägrade gå in igen och började klösas vilket han normalt sett aldrig gör, och sen satt han bara vid dörren och klagade i minst 1 vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Har testat förut men han var jätterädd haha men jag skulle nog kunna lära honom. Men då är väl risken att han kommer mjaua varenda dag och vilja gå ut??

Jo, men oftast räcker det att gå ut i fem minuter liksom. De vill ju bara lukta runt lite.
Jag har ett 5 m långt koppel till min katt. Går ju att låsa till kortare, men funkar om det är folktomt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo, men oftast räcker det att gå ut i fem minuter liksom. De vill ju bara lukta runt lite.
Jag har ett 5 m långt koppel till min katt. Går ju att låsa till kortare, men funkar om det är folktomt.

Då är det väl en sele man ska köpa? alltså som koppel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder aldrig någon av mina balkonger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Jo så blev det för ena katten som klarade av kopplet, han vägrade gå in igen och började klösas vilket han normalt sett aldrig gör, och sen satt han bara vid dörren och klagade i minst 1 vecka.

Gissar på att ni inte lät honom gå på några roliga ställen/ bara hade jättekort koppel/gick in efter 2 min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Då är det väl en sele man ska köpa? alltså som koppel?

Man har en sele, men köper ett koppel att haka i.
Kopplet som följer med är helt korkat och typ 2dm långt.


   
SvaraCitera