Aviseringar
Rensa alla

hur är det att vara hemlös?


Ämnesstartare

hur är det att vara hemlös? Jag vill inte bo i något hus, det är bara löjligt!! Bara dom rika får ju hus och lägenheter.


   
Citera
Ämnesstartare

jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle vara drygt att vara det under vintern. okej att vara det under sommaren, under förutsättning att man har pengar och är hyfsat socialt kompetent. och jag menar, jag klarar mig på den senare punkten, så ribban är inte superhög heller. men det beror på sysselsättning också. jobb och hemlöshet skulle nog vara drygt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drygt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska testa att bli hemlös. det känns rätt i hjärtat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säkert 3vligt om man finner nåt mysigt place att sova på, typ en avloppstunnel aka kloak med mysiga råttor man kan gosa med till sömns. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
säkert 3vligt om man hittar nåt mysigt place att sova på, typ en avloppstunnel aka kloak med mysiga råttor man kan gosa med till sömns. Rodnar

haha.. hahahahaha fan vad omysigt och ohygieniskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man träffar intressanta människor och ser saker ur deras perspektiv. man lär sig att uppskatta sånt man tidigare tagit för givet (tex säng, tak för huvudet, mat). man känner sig väldigt blottad. skulle inte vilja vara hemlös på riktigt, dvs under lång period.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns en tidning som är av hemlösa som jag läste och efter det blev jag typ "wow jag har en vattenkran hemma".. sånt man inte uppskattar vanligtvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte kul tror jag, mest jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visst säkert inte kul, men hur kul är det att betala för att ha någonstans att bo?? vilket inte alla har råd med. och endel människor får inte ens komma in i sverige, för att dom är flyktingar. visste ni att personer som tänkt tjäna pengar på att spela musik och är zigenare inte får vara i sverige? senså finns det massa flyktingar som kommer från krig och vill fly från sina krig för att överleva som måste bo i små fängelserliknande rum i sverige innan dom fått asyl, och dom måste ljuga för dom får inte söka asyl här om inte sverige är det första landet dom landat/stannat i sedan dom lämnat sitt hemland??


   
SvaraCitera
Alexxx

finns inget mer förjävligt att vara hemlös, var hemlös en period när jag var 15 år gammal i en storstad och det skulle jag inte vilja önska min närmsta fiende, var förövrigt på vintern men på sommaren skulle det nog vara rätt chill om man har något riktigt fräscht tält och bra vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: Bara dom rika får ju hus och lägenheter

Va? Man är inte rik bara för att man har ett jobbRullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
man träffar intressanta människor och ser saker ur deras perspektiv. man lär sig att uppskatta sånt man tidigare tagit för givet (tex säng, tak för huvudet, mat). man känner sig väldigt blottad. skulle inte vilja vara hemlös på riktigt, dvs under lång period.

Bra sagt. Kunde inte hålla med mer. Hemlös måste vara min värsta mardröm. Bodde man i Florida eller nåt hade det väl inte varit ett lika stort problem. Men med tanke på vår vinter...
Stöd till alla hemlösa! Kämpa på en dag kommer ni få ert!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det låter väldigt dumt att välja att "bli hemlös". Du kommer inte tycka om det och det är väldigt svårt att komma ur det. 

Som hemlös kommer du inte få något jobb och utan pengar kommer det vara i princip omöjligt för dig att få ett hem igen. Du kommer få leva på att samla pantburkar och förmodligen bli missbrukare. Men visst, vill du vara hemlös så. 


   
SvaraCitera