Aviseringar
Rensa alla

hur är det att vara hemlös?


Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:  och förmodligen bli missbrukare. Men visst, vill du vara hemlös så. 

varför skulle man bli missbrukare för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Som hemlös kommer du inte få något jobb

Vad negativ inställning du har då.. Pessimist! 


   
SvaraCitera

Knark är väl inte billigt heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

varför skulle man bli missbrukare för det?

Är livet miserabelt så är det lätt att falla in i det.

S3ON:

Vad negativ inställning du har då.. Pessimist! 

Jaa, men när du söker jobb så skriver du ofta en adress och är du hemlös så har du ingen. Som arbetsgivare vill du inte gärna anställa en uteliggare när du kan ta en "normal" människa som har en bostad istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Är livet miserabelt så är det lätt att falla in i det.
Jaa, men när du söker jobb så skriver du ofta en adress och är du hemlös så har du ingen. Som arbetsgivare vill du inte gärna anställa en uteliggare när du kan ta en "normal" människa som har en bostad istället.

vad vet du om det? med vilka pengar? pantburkspengarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: en "normal" människa

Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Va? Man är inte rik bara för att man har ett jobbRullar ögonen

Hjärta

beror på vilka man jämför med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
Jag tycker att det låter väldigt dumt att välja att "bli hemlös". Du kommer inte tycka om det och det är väldigt svårt att komma ur det. 

Som hemlös kommer du inte få något jobb och utan pengar kommer det vara i princip omöjligt för dig att få ett hem igen. Du kommer få leva på att samla pantburkar och förmodligen bli missbrukare. Men visst, vill du vara hemlös så. 

jag vill inte ha ett jobb. alla kan inte få jobb. ibland har dom 500 personer som söker till 1 jobb.


   
SvaraCitera
höna

Förjävligt. Nu är der vinter också 🙁 så synd att folk ska behöva bo på gatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min farbror har varit hemlös halva sitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
min farbror har varit hemlös halva sitt liv.

min farbror har också vari hemlös.. konstigt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur klara dom sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sprit & knark. det värmer kroppen.


   
SvaraCitera
SOMBI

gav 50 kr till en man som sade att han var hemlös, finns inte så många här där jag bor. han brukar sälja de hemlösas tidning och är alkoholist vet jag. och så är han pappa till en gammal klasskompis. han ville ha en tjuga till kaffe men jag hade bara en 50-lapp. kändes jobbigt efteråt istället för bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI:
gav 50 kr till en man som sade att han var hemlös, finns inte så många här där jag bor. han brukar sälja de hemlösas tidning och är alkoholist vet jag. och så är han pappa till en gammal klasskompis. han ville ha en tjuga till kaffe men jag hade bara en 50-lapp. kändes jobbigt efteråt istället för bra. 

det känns dåligt... dom behöver någonstans att bo allihopa. flyktingarna också. där dom kan vara trygga o inget farligt händer.


   
SvaraCitera