Aviseringar
Rensa alla

Hur är det att vara sockerberoende?


Ämnesstartare

Jag har varit utan socker i...fyra timmar nu.
JAG ÄR ASFÖRBANNAD!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Hunger?

Nej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Light-produkter är helt klart mer ohälsosamt också.

pga cancerogena ämnen eller menar du nåt annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Som att veta att man bara har en cigarett kvar och blir helt vansinnig pga att man vet att det snart inte finns några kvar.

jaupp, kan jag hålla med om, de jag menar med att de är värre. nu ska jag ifs inte säga att de är så men jag kan tänka mig.
finns de nått ätbart sockeraktigt så äter man väll de, men man är för lat för att göra nått, typ chokladbollar eller så 😛 bara va jag tror


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag har varit utan socker i...fyra timmar nu.
JAG ÄR ASFÖRBANNAD!

Oj herregud. Tycker du det är värt det om jag sätter mig i ett sockerberoende?

schism:

pga cancerogena ämnen eller menar du nåt annat?

Ptja, cancer hit och cancer dit. Syftar helt enkelt på alla skitsaker som stoppas i lightprodukter, som lättlurade människor sedan tror ska förhindra viktuppgång. Visst, det är säkert cancerframkallande, men vad är INTE cancerframkallande idag.

fade:

finns de nått ätbart sockeraktigt så äter man väll de, men man är för lat för att göra nått, typ chokladbollar eller så 😛 bara va jag tror

Gulligt. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Tycker du det är värt det om jag sätter mig i ett sockerberoende?

Ständigt sug, rastlöshet och irritation låter inte kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ständigt sug, rastlöshet och irritation låter inte kul.

Men om allt detta leder till min önskade viktuppgång då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Men om allt detta leder till min önskade viktuppgång då?

Fortfarande inte värt det. Ät mer mat istället. Eller gå på Burger King eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Gulligt. [cute]

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Syftar helt enkelt på alla skitsaker som stoppas i lightprodukter,

Som?

Dåren:

Visst, det är säkert cancerframkallande, men vad är INTE cancerframkallande idag.

Det mesta. [shake]

Vad jag vet i matväg är det bara sötningsmedel och potatis som upphettats i för höga temperaturer som innehåller cancerframkallande ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fortfarande inte värt det. Ät mer mat istället. Eller gå på Burger King eller något.

Jag äter mycket mat.

schism:

Som?

Exempelvis aspartam.

schism:

Det mesta.

Vad jag vet i matväg är det bara sötningsmedel och potatis som upphettats i för höga temperaturer som innehåller cancerframkallande ämnen.

Nu ska vi inte vara sånna herrn. Du vet lika väl som jag att jag inte har koll på cancerframkallande medel. Aspartam är ett exempel som förekommer i många lightprodukter.
Sen är effekten av sötningsmedel mer sötsug eftersom man lurar kroppen att man får i sig socker vilket leder till att man skapar ett beroende av det istället för vanlig skit. Öh. Irrar jag i nattmössan nu igen... [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag äter mycket mat.

MEEEEEEER MAAAAAAAT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

MEEEEEEER MAAAAAAAT!

Det är en dålig väg ma'm. Lång, plågsam och långsam. Det bygger ju på att magsäcken vidgas etcetera. Det tar alldeles för lång tid. Jag ser bara sockerberoende som alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Det bygger ju på att magsäcken vidgas etcetera

Men om du äter tills du blir mätt och därefter lite till, i två dagar, så har den ju vidgats och du kommer att gå hungrig hela tiden sen och vilja äta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Aspartam är ett exempel som förekommer i många lightprodukter.

schism:

Vad jag vet i matväg är det bara sötningsmedel och potatis som upphettats i för höga temperaturer som innehåller cancerframkallande ämnen.

Vi pratar om samma sötningsmedel. Vad finns det mer? :O

Dåren:

men vad är INTE cancerframkallande idag.

-------------------------------------------------------------------------------

Dåren:

Sen är effekten av sötningsmedel mer sötsug eftersom man lurar kroppen att man får i sig socker vilket leder till att man skapar ett beroende av det istället för vanlig skit.

Det har jag/vi också redan konstaterat. [crazy]

Okey, det är för sent för sånthär...


   
SvaraCitera