Aviseringar
Rensa alla

hur är det att vara ungdom?


Ämnesstartare

Micka:

tor ju inte att mina lärare bara vill höra att ni knarkar och knullar er igenom tonåren kanske.

Vil dåm inte höra sanningen???? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack snälla STYLEBIRD för hjälpen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Vil dåm inte höra sanningen????

Jo d e väl klart dom vill men inte enbart den frasen, kan bli lite enformigt om ja står och säger samma mening i tjugo miniter kanske.
stämmer det verkligen att du e 18år ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har lämnat tonåren till åldern men i kroppen och hjärnan känner jag mig fortfarande som den 17-åringen som hatade skolan och bråkade med modern om datorn.

Det är inte lätt att vara tonåring idag, det är så mycket "krav" på en. Man måste tänka påså mycket för att t.ex. inte bli utstött. Du ska ha fina kläder och den nyaste mobilen. Det är också bra om du på måndagen i skolan kan skryta över hur full du va i helgen.

Man går in så mycket för att passa in och bli omtyckt. Du gör och säger saker du egentligen inte vill men faller för grupptrycket. Allt fler yngre börjar röka och konsumera alkhol i stora mängder. På nyårsaton såg jag 13-14åringar som var rent ut sagt snorpackade. När jag va i den åldern firade jag med föräldrarna och sköt raketer.

Skolan blir även den för slapp då elever inte har respekt för sina lärare och tar över undervisningen med att snacka med bänkkamraten.

Blir jävligt luddigt nu märker jag haha, men ah. Va nog inte detta du va ute efter me det va trevligt att skriva lite ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micka:

stämmer det verkligen att du e 18år ??

Eh, jja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo d va precis sånna här saker ja va ute efter, tankar direkt från ungdomars huvud. De andra inläggen hjälper mej ju givetvis oxå en del. men nu har ja lite mer att berätta . tack tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Eh, jja?

tyckte bara att dina inlägg kändes som om dom kom från någon yngre person. men alla är olika och så får vi vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micka:

tyckte bara att dina inlägg kändes som om dom kom från någon yngre person. men alla är olika och så får vi vara

Ja, för vi borr i sverge och ví har demogratäng här!


   
SvaraCitera

Stephen:

Det är inte lätt att vara tonåring idag, det är så mycket "krav" på en. Man måste tänka påså mycket för att t.ex. inte bli utstött. Du ska ha fina kläder och den nyaste mobilen. Det är också bra om du på måndagen i skolan kan skryta över hur full du va i helgen.

Man går in så mycket för att passa in och bli omtyckt. Du gör och säger saker du egentligen inte vill men faller för grupptrycket. Allt fler yngre börjar röka och konsumera alkhol i stora mängder. På nyårsaton såg jag 13-14åringar som var rent ut sagt snorpackade. När jag va i den åldern firade jag med föräldrarna och sköt raketer.

Skolan blir även den för slapp då elever inte har respekt för sina lärare och tar över undervisningen med att snacka med bänkkamraten.

:


   
SvaraCitera

det jag ville med det inlägget var alltså att säga att jag instämmer:P


   
SvaraCitera

Det är så mycket som händer nu, både psykiskt och fysiskt. Man måste hela tiden passa in, annars får man varken vänner eller kärlek. Allting verkar baseras utifrån hur man ser ut.

Man vill hela tiden ha bekräftelse på att man är omtyckt och duger.

Vuxna tror att dom vet vad som är bäst för oss, dom tror inte vi kan göra våra egna beslut och ta hand om oss själva. Det är hela tiden detta tjat om hur mycket vi sitter vid datorn, men wtf, är det bättre att vi är ute på stan bland pundare och hänger?

Som andra har nämnt så är det mycket grupptryck. Ska man dricka, ska man inte dricka? Ska man röka eller ska man inte röka? osv osv.

Som sagt, tonåren är ingen lätt tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matt3:

det jag ville med det inlägget var alltså att säga att jag instämmer:P

det borde införas aga igen tycker jag =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Trodde du var på riktigt en sekund :<

Samma här. Det var läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Samma här. Det var läskigt.

Känner mej mest humiliated [sad] Blir hellre knivad faktiskt [n]


   
SvaraCitera

Stephen:

det borde införas aga igen tycker jag =)

där hittade du nåt vi inte var överens om:P. men skolan är för slapp! hårdare tag och sveriges framtid är säkrad;)


   
SvaraCitera