Aviseringar
Rensa alla

Hur är det med iller då?


Ämnesstartare

Jo. Nu var det så att jag forska lite om det med husdjur. Då kom jag till en hemsida om illrar. Jag har alltid gillat illrar så. Någon där ute som har en?


   
Citera
Ämnesetiketter

har ingen, men illrar är dyra och de stammar som finns i sverige genetiskt defekta har jag för mig, räkna med många veterinärbesök på 5siffriga belopp


   
SvaraCitera
Realm

Har ingen iller (jag heller ^^) men har däremot varit med och sett över en på min gamla skola.

Denna var väldigt pigg och glad, men fick info om att detta varierar från iller till iller, dvs alla har en egen karaktär och beter sig och reagerar olika.

De är djur dock som är väldigt energiska så du kommer troligen få ut och gå med den (inte ett skämt) eller "rasta" den inomhus så att de får utspel för sin energi. Även vad de får och inte får äta är väldigt specielt då de inte klarar av vissa ämnen som finns i viss frukt mm. Ja illern är en köttätare men de äter även andra saker utöver detta.

Du får även ha i åtanke att en iller luktar specielt dock inte illa. Lukten är dock rätt stark och sätter sig ofta på kläder, soffor mm där den håller sig.


   
SvaraCitera