Aviseringar
Rensa alla

hur är det?


Ämnesstartare

jag är 17 år och fyller 18 i höst. Jag är tjej. Jag är oskuld. Är det vanligt att man är det i min ålder?

jag menar när jag läser och hör så verkar folk ha sex i väldigt ung ålder....typ när de är 14-15. Det känns som att jag inte kommer få ha sex förren jag är över 20 för att jag är för feg. Mina vänner och folk i min omgivning har alla haft sex och inte jag. Jag vill ha sex för att bli av med oskulden och inte känna mig som en outsider som folk tycker är knäpp för att jag inte har haft det. Det känns som att den gången jag kommer ha sex för första gången kommer vara om ett bra tag och att nästan alla redan har haft sex flera gånger förut. Det kommer då bli så pinsamt bara för att jag inte vet hur jag ska göra och så och inte är lika erfaren som den personen. För att jag inte ska tycka det är pinsamt så tänker jag ofta på att om jag har sex för första gången så ska jag vara så full så att jag inte tycker det är pinsamt och att det skulle vara en ursäkt om jag inte var så bra.

jag har sådan ångest. Jag vill bara ha det gjort liksom men det kommer aldrig hända för vem vill liksom ha sex med mig? jag som knappt aldrig har pratat med en kille. Aldrig kysst någon och aldrig varit tillsammans med någon.

är det flera i min ålder här som inte har haft sex än?
och andra som har haft det och hur var det första gången? ska man berätta att man är oskuld och hur reagerar killen på det?


   
Citera
Åtta

amöban:

typ när de är 14-15.

Seriöst!? [tard] Vilka slampor! [mad]

amöban:

jag som knappt aldrig har pratat med en kille. Aldrig kysst någon och aldrig varit tillsammans med någon.

SaltaKatten, female version! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behåll den. Det är charmigt, jag vill också vara oskuld. Ska vänta ett år så kanske jag får den tillbaka.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inget att må dåligt över


   
SvaraCitera
Gifted

amöban:

ska man berätta att man är oskuld och hur reagerar killen på det?

Tja, det lär ju komma fram förr eller senare. Bättre att vara ärlig och säga det, annars lär ju killen undra...

F.ö känner jag en tjej som är 22 och oskuld...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amöban:

ska man berätta att man är oskuld och hur reagerar killen på det?

Beror på hjärncelltätheten i kraniet, men jag skulle nog bli halvt om halvt förvånad ("O rly?"), men sen: Ok, då vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer, tro mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, det är nog vanligare att vara oskuld vid den åldern än man tror.

Men jag var, precis som du, ville bara bli av med den. Men det kommer, det lovar jag. Gör det med någon du tycker om![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amöban:

är det flera i min ålder här som inte har haft sex än?

Jag är 20 och har inte varit i närheten av att ha sex. Och känner ett flertal i samma ålder som heller inte har haft sex. Det är nog lite vanliga är vad folk tror, men majoriteten har nog ändå haft sex vid 18 skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amöban:

jag är 17 år och fyller 18 i höst. Jag är tjej. Jag är oskuld. Är det vanligt att man är det i min ålder?

Det tror jag. Det bör vara så dessutom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack jag känner mig lite lugnare...det bara verkar som att de allra flesta har haft det innan...kanske för att det uppmärksammas mer... vi gjorde en undersökning förra året i min skola när vi hade någon sex och samlevnads dag..då fick man svara på en enkät och en fråga var "har du haft sex" och alla i min klass förutom 3 stycken hade haft det. Då kände jag press och ångest. Det är nog det som också har bidraget till att jag känner så här....


   
SvaraCitera

Känner jättemånga som inte haft det. Är väl lika vanligt som att man har haft det tror jag nog. De flesta i min krets är nog oskulder i alla fall. Inklusive jag själv [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nog snarare att du är ful därför du har den kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobbefastace:

du är ful

Shit, vad elakt.[no-no]


   
SvaraCitera

amöban:

är det flera i min ålder här som inte har haft sex än?

Det är ju inte så ovanligt att man är oskuld vid den åldern. En del av mina vänner har inte haft sex och en del vill ha sex bara med den de älskar [rolleyes]
iaf så tror ja inte att du behöver oroa dej för såna grejer, du e fortfarande ung [y]


   
SvaraCitera