Aviseringar
Rensa alla

Hur är en bra chef?


Ämnesstartare

Jag är anställd hos ett företag som är en av de största aktörerna inom svenskt näringsliv, nu är det så att min chef har rekommenderat mig till ett chefsjobb inom koncernen vilket jag har fått ganska tydliga hints om att det är "klappat och klart". De förväntar sig väl en ökad lojalitet när de befordrar ur de egna leden, något jag inte klagar på då lönekuvertet kommer bli åtskilligt tjockare för min del. 😉

Problemet är dock att jag har ljugit sanslöst mycket och spelat ett väldigt högt spel under lång tid, med andra ord så tror min arbetsgivare att jag besitter nödvändig kompetens för att hantera ett chefsjobb, något jag absolut inte gör mer än att jag kan ge ett självsäkert intryck och låta som att jag vet vad jag pratar om trots att jag inte har någon aning.

Jag vill väldigt gärna ha tips på hur en bra chef agerar, kom gärna med anekdoter från era egna chefer eller rekommendera sidor eller liknande. Hur motiverar bra chefer sina anställda? Allt matnyttigt tas tacksamt emot! 

Mvh


   
Citera
Ämnesstartare

Sluta hitta på er*k......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Sluta hitta på er*k......

Om du inte har något vettigt att tillföra kan du väl undvika att skriva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde att detta var en seriös sida?


   
SvaraCitera

En bra chef ska inte vara för stel och formell.


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: En bra chef ska inte vara för stel och formell.

Ja, men det finns också risker med att vara för mycket åt andra hållet, att ens auktoritet inte respekteras. Tänker jag snurrigt?

Blivande_japan: lol

Vad får dig att skratta?


   
SvaraCitera

Mahalageasca: Ja, men det finns också risker med att vara för mycket åt andra hållet, att ens auktoritet inte respekteras. Tänker jag snurrigt?

Jo man ska kunna visa ledarskap och auktoritet samtidigt som man kan skratta och prata ledigt i fikarummet.


   
SvaraCitera

Mahalageasca: Vad får dig att skratta?

Mahalageasca: Jag är anställd hos ett företag som är en av de största aktörerna inom svenskt näringsliv, nu är det så att min chef har rekommenderat mig till ett chefsjobb inom koncernen vilket jag har fått ganska tydliga hints om att det är "klappat och klart".

äre donken vi pratar om ellör??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den finns inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Jo man ska kunna visa ledarskap och auktoritet samtidigt som man kan skratta och prata ledigt i fikarummet.

Minst sagt en tuff balansgång som kan bli svårare med tiden, vad har jag gett mig in på? Det ska nog gå bra dock, jag är i princip mer anpassningsbar än Nordkoreansk media haha *skratt* 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
Trodde att detta var en seriös sida?

Hahahaha, hur i hela fridens namn kunde du komma fram till den slutsatsen? Har du inte reflekterat över att detta är en sida som riktar sig till unga och att det finns många här som är väldigt unga?   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just go with the flow!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: äre donken vi pratar om ellör??

Vad är lol med mcdonalds? 

passaro: den finns inte.

Okej.. kan du inte låta folk som har varit i arbetslivet i i alla fall 6 månader svara istället? Du visar bara hur okunnig du är med sådana inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca: Okej.. kan du inte låta folk som har varit i arbetslivet i i alla fall 6 månader svara istället? Du visar bara hur okunnig du är med sådana inlägg.

tölp. 


   
SvaraCitera