Aviseringar
Rensa alla

Hur är en bra moderator?


Åtta:

Moderatorn skickar alltid utförliga PM efter att denne utdelat en varning

Lidande små barn:

Eller svarar på dem så länge användaren vill fortsätta diskutera varningen.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Budolicious:

Man ska vara sig själv.
Ha en prydlig frisyr.
Inte vara för märkvärdig.
Och kunna kalla alla för cp'n [smile]

Så om jag klipper mig blir jag en bra moderator? [surprised]

vitsippan:

grejen är att de flesta moderatorerna på den här sidan är väldigt inkonsekventa och saknar omdöme. de gör mer skada än nytta, därför är det bättre om de gör så lite som möjligt. varför tror du att budolicious är så populär?

Jag förstår vad du menar. Dock hade jag hoppats få ur positiva saker som man kan göra, ur den här tråden, snarare än saker man inte ska göra.

vitsippan:

du är en av få som gör ett bra jobb

Tack, tror jag. [cute]

Tickstart:

Nån som vet när han/hon kan tumma på reglerna lite [cute] Man kan inte va regelrätt hela tiden, man får ju se den större bilden ibland.

Men andra klagar ju på stor inkonsekvens. Om man tummar på reglerna lite utefter hur man vill (även om man kanske har goda intentioner) så skapas ju inkonsekvens. Hur ska det vara egentligen?


   
SvaraCitera

Åtta:

Så om jag klipper mig blir jag en bra moderator? [surprised]

Jag tycker nog du har en rätt prydlig frisyr. Men ring Ragnar Dahlberg och fråga[smile]


   
SvaraCitera

Tycker Budo och AndersLkpg är bäst.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

SilentScream:

Tycker Budo och AndersLkpg är bäst.

Varför? Är de inte ganska vitt skilda i sin modereringsstil?


   
SvaraCitera

samma som på vanliga människor tycker jag


   
SvaraCitera

Åtta:

Varför? Är de inte ganska vitt skilda i sin modereringsstil?

Budo just för att han är så chill haha. Anders är bra, gör bra "jobb", är ej cp, förklarar varför han gör si och så om man undrar, skiter inte i en och så. Hatar faktiskt de flesta moderatorer här. [mad] Varje gång jag undrat över en varning, en tråd som blev låst/raderad eller något liknande så får jag aldrig svar, alt ett enda svar men ingen vidare diskussion och jag fortfarande har frågor. Blir irriterad.


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur ska det vara egentligen?

Alltså inkonsekvens att ge olika påföljder för samma brott, bara för att den ena användaren är känd och den andra är en rookie är ju fel, fast i viss mån förståeligt..
Men spam i en tråd tycker jag inte urskiljningslöst bör modereras, alltså trådar tar ju nya vändningar på det sättet, när spammet är destruktivt däremot är det en annan sak. Där kan ju folk tycka att man är inkonsekvent om man låter vissa grejer slip by och andra inte.

Jag har nästan bara fått varningar för spam, och även om jag mestadels sysslar med spam tycker jag de flesta varit rättvisa.
Jag kallar för övrigt det jag gör glädjespridning, ej spam [blush]


   
SvaraCitera

Icke existerande. Nej, men.

Saker som man skall göra som moderator? Föra en dialog med användare, i största mån. Vara konsekvent.

Det är inte många som gör ett bra jobb. Du är, med ett fåtal, en bra moderator.[y]


   
SvaraCitera

SilentScream:

Varje gång jag undrat över en varning, en tråd som blev låst/raderad eller något liknande så får jag aldrig svar, alt ett enda svar men ingen vidare diskussion och jag fortfarande har frågor. Blir irriterad.

Eller hur. Sånt är jävligt irriterade. Har varit med om det 3 gånger på mindre än en månad med tre olika moderatorer och att ta det vidare till adminsen är ju ingen idé då de tar moderatorns parti oavsett vad det gäller.


   
SvaraCitera

gillar initiativet. kan hittills få ut att konsekvens och motivering är viktigt, så fail på den punkten för mig I guess. vad mer?


   
SvaraCitera

Jävligt tydlig motivering + diskussion med den varnade. Konsekvens skiter jag i.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Jävligt tydlig motivering + diskussion med den varnade. Konsekvens skiter jag i.

konsekvens lär följa ur det förstnämnda dock.


   
SvaraCitera

variabel:

konsekvens lär följa ur det förstnämnda dock.

Vill att UM ska vara oseriöst och fint. Så jag ser helst att ingen blir varnad eller dylikt.


   
SvaraCitera

isola:

En bra mod låter inte sina personliga åsikter spela in.


   
SvaraCitera