Aviseringar
Rensa alla

Hur är eran självkänsla?


Lounge
Ämnesstartare

http://www.psykologitest.se/sjalvkansla.php

Tyckte testet var ganska bra. Låga poäng betyder bättre självkänsla och höga poäng sämre.

DALIG-SJALVKANSLA.GIF


   
Citera

fick 42
ej oväntat


   
SvaraCitera

20p


   
SvaraCitera

när jag gjorde testet tänkte jag dock..
"äääääeeeeehhhh?????????"

edit: angående hur bra testet är... dvs...


   
SvaraCitera

11   


   
SvaraCitera

Lounge: 0-9

Noll.


   
SvaraCitera

Haha alltså har svårt att göra dessa test, man vet ju vilket svar som är det rätta.. Frågan är om det är ett mått på dålig självkänsla (jag vet fortfarande inte vad skillnaden på det och självförtroende är btw), att man inte törs säga att man har dålig självkänsla...


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fick 30

Var helt ok i min mening!

Fantastiskt: "äääääeeeeehhhh?????????"

edit: angående hur bra testet är... dvs...

Tyckte den träffa ganska klara punkter för min del


   
SvaraCitera

13. 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Nachac: Noll.

Grattis till dig!!

Tickstart: Haha alltså har svårt att göra dessa test, man vet ju vilket svar som är det rätta.. Frågan är om det är ett mått på dålig självkänsla (jag vet fortfarande inte vad skillnaden på det och självförtroende är btw), att man inte törs säga att man har dålig självkänsla...

Du menar att man ljuger för sig själv? Ja.. det är ju ett problem många "enkäter" dras med


   
SvaraCitera

Noll


   
SvaraCitera

15         


   
SvaraCitera

Lounge: Grattis till dig!!

Tack!


   
SvaraCitera
mynona

Besvärligt som alltid. Det beror ju på när/med vilka. Som tex: "Det är väldigt viktigt att andra inte ogillar mig" Svar: "Jag bryr mig egentligen inte om vad de tycker, däremot är jag för fragil för att orka bli indragen i en massa onödigt bråk när jag redan har så svårt att bli entusiastisk över livet", och frågan: "Jag undviker att säga saker innan jag vet vad andra tycker" - det beror ju på sällskap, bland vänner är det inte så, men bland folk i allmänhet är det ofta så eftersom jag inte orkar bråk och tjafs. 

Jag tycker att sådana här test alltid utgår från en svartvit syn av typen: "Du beter dig likadant med dina kolleger som med nära vänner" och liknande enkelt tänk.  

Hur som helst: 7 poäng fick jag.


   
SvaraCitera

Lounge: Du menar att man ljuger för sig själv? Ja.. det är ju ett problem många "enkäter" dras med

naw du är så gulli btw Rodnar är du lika snäll irl eller hur är du, du bor i sthlm och ser inte direkt ut som nån som behöver vara snäll för att vara framgångsrik... Fast folk har ju fått för sig ganska konstiga saker om mig utifrån hur jag skriver så, det behöver ju inte vara så. Förutsätter att du är medel-trevlig då :$


   
SvaraCitera