Aviseringar
Rensa alla

Hur är erat matintag? Har jag en ätstörning?


Ämnesstartare

Människor runt om mej tjatar en massa på att jag är för smal, knappt äter något osv, tror jag har en ätstörning osv. Jag själv tycker jag äter tillräckligt och förstår inte vad alla har att klaga på.  

Så det hade varit intressant att se vad andra har för matintag ungefär under en dag och sen jämföra med mej själv. 

Mitt matintag idag:

Frukost: Turkisk yoghurt med några fruktbitar i.

Lunch: En nutrilettbar

Mellanmål: Samma som frukost

Middag: Kyckling och potatis (tror jag det blir, ska först och träna)

Seriösa svar tack!


   
Citera

Du måste ju äta mat till lunch och inte någon bantargodisbit (jaja måltidsersättning) som inte  är inte tillräcklig för en växande kropp. 🙁


   
SvaraCitera

Jag äter väl ungefär som dig - MEN jag har gjort en magsäcksförminskning med.
Det där är inga ''normala'' mängder mat på långa vägar.


   
SvaraCitera

Angelbites: MEN jag har gjort en magsäcksförminskning med.

oj det är väl rätt ovanligt i ung ålder? minns att en i en skola jag gik på gjorde en sådan och det blev ett himla hallå för att hon var så ung


   
SvaraCitera

Förstår ej hur man kan klara av att äta så lite.

Jag äter alldeles för mycket istället, och tycker det är svårt att äta "tillräckligt lite" för att kunna komma i god form.

Min kost:

Pre-frukost: Protein shake innan jag drar till jobbet.

Frukost: Vit dubbelmacka med smör,ost,skinka,tomat&gurka.

Lunch: Stor(oftast för stor) portion av vad jag är sugen på från valfri restaurang. 

Mellanmål: Två-Tre frukter runt halv fyra, innan gymmet

Innan och efter gymmet (ca. 2h mellan): Aminosyror-shake

Middag: Oftast någon typ av pasta i för stora kvantiteter med något kött-tillbehör och ibland sallad.

Tar ibland en protein-shake på kvällen med.

Äter för mycket, men kan ej slutaLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte alltid jag äter en nutrilettbar istället, men ibland när jag känner att skolmaten som erbjuds (vi äter på en restaurang) inne håller panering osv så tar jag en sådan istället. Annars äter jag det som serveras utom kolhydraterna. Lite så ser det ut när jag inte tar en nutrilettbar, så ni inte tror att jag bara äter en sådan 🙂

Rejmond D Röjter:
Förstår ej hur man kan klara av att äta så lite.

Jag äter alldeles för mycket istället, och tycker det är svårt att äta "tillräckligt lite" för att kunna komma i god form.

Min kost:

Pre-frukost: Protein shake innan jag drar till jobbet.

Frukost: Vit dubbelmacka med smör,ost,skinka,tomat&gurka.

Lunch: Stor(oftast för stor) portion av vad jag är sugen på från valfri restaurang. 

Mellanmål: Två-Tre frukter runt halv fyra, innan gymmet

Innan och efter gymmet (ca. 2h mellan): Aminosyror-shake

Middag: Oftast någon typ av pasta i för stora kvantiteter med något kött-tillbehör och ibland sallad.

Tar ibland en protein-shake på kvällen med.

Äter för mycket, men kan ej slutaLedsen

isola:
Du måste ju äta mat till lunch och inte någon bantargodisbit (jaja måltidsersättning) som inte  är inte tillräcklig för en växande kropp. 🙁


   
SvaraCitera

varför aktar du dig för kolhydrater?


   
SvaraCitera

äter inte frukost sen äter jag det som finns


   
SvaraCitera

Förvånad

kinderkarlsson:
Det är inte alltid jag äter en nutrilettbar istället, men ibland när jag känner att skolmaten som erbjuds (vi äter på en restaurang) inne håller panering osv så tar jag en sådan istället. Annars äter jag det som serveras utom kolhydraterna. Lite så ser det ut när jag inte tar en nutrilettbar, så ni inte tror att jag bara äter en sådan 🙂

Och varför skippar du helt kolhydraterna? Låter som att du skulle behöva dem.Om du inte vill fortsätta vara "för smal"(?)
Och i hur stora mängder äter du? Lockas du inte av bordets njutning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har som en tanke att kolhydrater är fällan att gå upp i vikt. Och på bloggar, tidningar och äldre kvinnor råder dom till att dra ner på kolhydraterna. Och nej på något sätt blir jag faktiskt inte frestad :pPortionerna skulle jag säga inte är så stora som alla andras som går dubbla ggr också... 

Rejmond D Röjter:
FörvånadOch varför skippar du helt kolhydraterna? Låter som att du skulle behöva dem.Om du inte vill fortsätta vara "för smal"(?)
Och i hur stora mängder äter du? Lockas du inte av bordets njutning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev det längre ner

isola:
varför aktar du dig för kolhydrater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller upp :p

kinderkarlsson:
Skrev det längre ner


   
SvaraCitera

kinderkarlsson:
Skrev det längre ner

men åh 🙁 du ska inte läsa sådana tidningar! de hjärntvättar unga tjejer som inte alls behöver gå ned utan behöver maten för att växa och utvecklas ordentligt! de där tidningarna kan feta fembarnsmammor i medelåldern läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha du är för härlig, och antagligen rätt i det du säger också.

isola:

men åh 🙁 du ska inte läsa sådana tidningar! de hjärntvättar unga tjejer som inte alls behöver gå ned utan behöver maten för att växa och utvecklas ordentligt! de där tidningarna kan feta fembarnsmammor i medelåldern läsa


   
SvaraCitera

kinderkarlsson:
Har som en tanke att kolhydrater är fällan att gå upp i vikt. Och på bloggar, tidningar och äldre kvinnor råder dom till att dra ner på kolhydraterna. Och nej på något sätt blir jag faktiskt inte frestad :pPortionerna skulle jag säga inte är så stora som alla andras som går dubbla ggr också... 

nutrilettbarer innehåller välrätt mycket kolhydrater ändå? Försök ät mat. du blir inte tjock av mat. du blir tjock av skräpmat och för lite motion


   
SvaraCitera