Aviseringar
Rensa alla

Hur är man "ickeobjektofierande"?


Ämnesstartare

FruLiten:
känner inte igen mig i det du skriver 

Förstår inte vad du menar.


   
SvaraCitera

man har olika relationer för att mätta olika delar. ser inte något problem i det. tycker du ska ta bort ordet "objekt". man kan få allt till objekt. det betyder ingenting i det här sammanhanget. det klingar bara illa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Alltså ur den synvinkeln så ser vi väl alla som objekt, när vi kategoriserar dem på det där sättet. Men det betyder inte att personen utsätts för förtryck, tycker inte jag i alla fall.

Vad är det då för grej att så fort man vill ha sex med någon "sexobjektifierar" man dem.? men man tar ju hänsyn till deras känslor och sexet är såklart ömsesidigt och kul för båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg: Förstår inte vad du menar.

vad förstår du inte? är väl rätt uppenbart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg: Vad är det då för grej att så fort man vill ha sex med någon "sexobjektifierar" man dem.? men man tar ju hänsyn till deras känslor och sexet är såklart ömsesidigt och kul för båda.

om personen inte vill ha sex kan det vara ganska jobbigt att bli sexobjektifierad, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att endast prata/umgås med någon man egentligen inte gillar för att man verkligen inte har någon annan att prata/umgås med är väl snarare att utnyttja denne och vara en elaking?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

om personen inte vill ha sex kan det vara ganska jobbigt att bli sexobjektifierad, typ.

Om den andra inte vill respekterar man det... brukar inte du göra det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

vad förstår du inte? är väl rätt uppenbart

Förklara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg: Om den andra inte vill respekterar man det... brukar inte du göra det?

Jo men alltså det är det som är grejen med att det just heter "se någon som 1 sexobjekt"

Burg: Förklara?

smart Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Vad är det då för grej att så fort man vill ha sex med någon "sexobjektifierar" man dem.? men man tar ju hänsyn till deras känslor och sexet är såklart ömsesidigt och kul för båda.

Men det är väl inte kul att BARA bli sedd som ett sexobjekt? Men så länge båda är med på det ser jag ingen problematik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Jo men alltså det är det som är grejen med att det just heter "se någon som 1 sexobjekt"
smart Rodnar

Jag tror att du har något fundamentalt fel i ditt sätt att tänka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Men det är väl inte kul att BARA bli sedd som ett sexobjekt? Men så länge båda är med på det ser jag ingen problematik. 

Det är förstås indivuduellt... Men tycker ordet har så dålig klang. Fast ingen egentligen tänker att någon annan är ett "objekt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Jag tror att du har något fundamentalt fel i ditt sätt att tänka.

now we talkin'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Det är förstås indivuduellt... Men tycker ordet har så dålig klang. Fast ingen egentligen tänker att någon annan är ett "objekt".

Just detta exempel är ju inte riktigt problematiken i sexobjektifiering. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att objektifiera kan väl vara okej

tex just nu ska vi ha sex med varandra och jag skiter i hurdana vindruvor du föredrar eller vad din katt heter för du är bara en kropp för mig


   
SvaraCitera