Aviseringar
Rensa alla

hur är "överklassorrarna"?


Ämnesstartare

är nyfiken, mvh en som inte har koll

ä


   
Citera
Ämnesstartare

vad betyder orra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som du >: D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
vad betyder orra?

ingen aning, en av anledningarna till att jag ställer frågan faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betyder det ollon? överklassollon glänser lite mer än underklasollon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
betyder det ollon? överklassollon glänser lite mer än underklasollon.

jag gissar att det är nya överklassens sätt att driva med gamlaöverklassen, det är min hypotes. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:
som du >: D

haha <3 åhh 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: haha <3 åhh

hahah
nä men så vitt jag förstod det så handlade det om typ fjortisar fast märkesfokuserade..:s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:

hahah
nä men så vitt jag förstod det så handlade det om typ fjortisar fast märkesfokuserade..:s

jaha, tröttsamt, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orre.1.jpg

Typisk överklassorre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De e rättt snygga men alltför stort ego de vill ha massa likes på insta och fb xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: vad betyder orra?

"Orrar", singularis "orre" är tydligen lättfotade tjejer enligt rövhatts-lingo.


   
SvaraCitera
mynona

Som Nachac sade. Intressant förresten - överklasskvinnor har ju i princip varit de enda kvinnor som har kunnat ha lika mycket sex som män utan att arresteras för prostitution, så överklasskvinnors sexualitet bör väl dra på sig en del aggressivitet från patrariakala sexualpuritaner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:  överklasskvinnor har ju i princip varit de enda kvinnor som har kunnat ha lika mycket sex som män utan att arresteras för prostitution,

Vad menar du?


   
SvaraCitera
mynona

Burgfitta:

Vad menar du?

Ja, historiskt sett. Före 1900-talet kunde en kvinna misstänkas och arresteras för prostitution om hon hade sex med en man hon inte var gift med. De enda kvinnorna som hade möjlighet att ligga runt lika mycket som män fick oavsett klass utan att straffas för det var överklassens kvinnor. Därför måste överklasskvinnor vara ganska provocerande då de var de enda kvinnor som hade samma sexuella möjligheter som män. De attyderna hänger väl kvar på så vis att folk tydligen känner behov av att hitta ett särskilt utryck för dem


   
SvaraCitera