Aviseringar
Rensa alla

hur är sverjes nya sedlar


Ämnesstartare

diskutera här åsikter anledningar argument och mkt annat


   
Citera
Exner

Meta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medveten felstavning i rubriken, förmodar jag?

http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Press-och-debatt/Pressmeddelanden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar var Foppa är, annars är de la fina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

foppas nya fina sedel, en sedel bland många


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv vill ja se Silvstedt på en sedel, men riksbanken är inte lika insatta i marknadsföring som jag antar jag. Jävla idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sätt hanna widerstedt på nya sedlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker allt tjat om designen på sedlarna är så otroligt jävla tjafsigt! Hade inte ens brytt mig om de valde att placera Justin Bieber på tusenlappen..

Allt annat förstår man ju, speciellt alla säkerhetsdetaljer.. Kommer bli enormt mycket svårare för min del i framtiden att fejka 20-sedlarna.. Ni anar inte hur många gånger jag har betalt bussresor med dessa.. [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag finner denna passage otroligt rolig:

"Varför behöver vi en 2-krona och en 200-kronorssedel?
Många betalningar kommer att kunna göras med en 2-krona i stället för med två 1-kronor och med en 200-kronorssedel i stället för med två 100-kronorssedlar."

Undrar vad det var för geni som kom på det? Jag har en idé: om vi inför en fyrakrona och en fyrahundrakronorssedel så kan många betalningar genomföras med en fyrakrona istället för fyra enkronor, och med en fyrahundrakronorssedel istället för fyra hundrakronorssedlar! Då kommer vi att behöva ännu färre lappar och mynt i systemet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser ut ungefär som Bildts själ.


   
SvaraCitera
Lounge

koppi katt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

"Varför behöver vi en 2-krona och en 200-kronorssedel?
Många betalningar kommer att kunna göras med en 2-krona i stället för med två 1-kronor och med en 200-kronorssedel i stället för med två 100-kronorssedlar."

[bigsmile]

mig intresserade det mer att upptäckta den här. hade inte ens reflekterat över skälet till införandet av en 2-krona och en 200-kronorssedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

"Varför behöver vi en 2-krona och en 200-kronorssedel?
Många betalningar kommer att kunna göras med en 2-krona i stället för med två 1-kronor och med en 200-kronorssedel i stället för med två 100-kronorssedlar."

[love]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag har en idé: om vi inför en fyrakrona och en fyrahundrakronorssedel så kan många betalningar genomföras med en fyrakrona istället för fyra enkronor, och med en fyrahundrakronorssedel istället för fyra hundrakronorssedlar! Då kommer vi att behöva ännu färre lappar och mynt i systemet!

[love]


   
SvaraCitera