Aviseringar
Rensa alla

Hur äter du?


mens
 mens
Ämnesstartare

Brukar ibland tänka på hur folk äter. Om de äter "fint" eller "fult". Måste erkänna att jag aldrig fastnat för det "korrekta" sättet att äta, till andras förtret. Det känns inte lika bekvämt liksom.
Mvh en grottmänniska

1
dining-etiquette-tips-m5_a3d_506.gif

2
cuttingfoodcontinental.gif

(rösta på det alternativet som stämmer oftast/känns bäst)


   
Citera
Ämnesetiketter

Beror lite på var/med vilka jag äter. Om jag skulle äta ute skulle jag till exempel hålla som i tvåan.


   
SvaraCitera

1:ans skärmetod känns extremt osmidig? 


   
SvaraCitera
duden

Nr 2, fast det kan variera beroende på vad jag äter.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Två, om det behöver bidas till en borgerligare stämning.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

nej snälla säg inte att jag är ensam slusk här UHUHUHU


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Proletärlådorna äter jag med sked om det känns lite värmande


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

ja tack


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Hade velat ha ytterligare alternativ då jag sällan äter med kniv!! Annars är det nog som bild två när jag äter bland annat folk och om jag väl använder kniv hehe.

(har flera skäl; dels så äter man inte lika fort och jag har haft problematik med hetsätning hela mitt liv, det blir mindre disk och färre bestick att ha koll på - som i färre att råka tappa i knät hehe)


   
SvaraCitera
reben

oftast bara gaffeln i höger annars tvåan


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

reben:
oftast bara gaffeln i höger annars tvåan

bra där, fast kör vänstra handen 


   
SvaraCitera

äter m fötterna 


   
SvaraCitera

Om jag är ensam skär jag upp allt först för att sedan skyffla in maten i munnen med gaffeln i högerhanden. 


   
SvaraCitera

Beror nog väldigt mycket på var jag befinner mig. På restaurang äter jag "fint" men sitter jag hemma själv och äter så äter jag bara med gaffeln i högerhanden och tar till kniven när det behövs. Pasta äter jag ex sönderskuren med sked.  Cool  Rodnar  Tumme upp

Rodnar  Rodnar  Rodnar


   
SvaraCitera

Gaffeln håller jag som 2:an och kniven håller jag som att jag skulle mörda någon....


   
SvaraCitera