Aviseringar
Rensa alla

Hur använder ni facebook?


Ämnesstartare

Mina författarkompisar skriver små kluriga dagsrapporter, de flesta hyllar sina liv, mina kids tycker att vuxna är för personliga. Hur gör ni, eller inte och varför?
[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skriver aldrig statusuppdateringar. Jag kommenterar ibland bilder. Jag använder mest meddelandefunktionen.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Åtta

Jag gillar inte hur det inte går att rikta sina meddelanden till olika grupper* på Facebook, vilket är varför jag istället använder Google Plus. På så vis kan jag bestämma vilka som ser vad. Då jag sysslar med mjukvaruutveckling och umgås med många som delar mina intressen skriver jag också om det ibland, t.ex. delar intressanta länkar, ventilerar över irriterande buggar, o.s.v. Men 98% av de jag känner på Facebook har inget intresse av sådant, därför finns det ingen anledning att de ska behöva se det. På samma sätt vill jag kanske inte att mer personliga uppdateringar ska visas publikt, eller för affärsbekanta.

*Nu har jag för mig att Facebook fått sådan funktionalitet, men den hade inte det när jag bestämde mig för att byta.

Idag är jag i princip aldrig aktiv på Facebook, men loggar in lite då och då för att se om någon försökt kontakta mig direkt.


   
SvaraCitera

Kan stolt skriva att jag svartlistat Facebook!


   
SvaraCitera

Registrerade mig aldrig på Assbook - eller FaB som man också kan kalla det. [cool]


   
SvaraCitera

Skriver aldrig något på facebook. Det ända jag använder det till är att skriva med en kompis som bor i England.


   
SvaraCitera

Använder bara facebook till att stalka folk. True story. Annars chattar jag väl lite då och då, gillar något här och där. För det mesta läser jag bara nyhetsflödet och håller koll på vad som händer. Gillar att kunna följa saker jag gillar för att få uppdateringar om sådant jag tycker är intressant. Fast den funktionen börjar Twitter ta över mer och mer. Så...jag använder facebok mest för att hålla koll på läget.


   
SvaraCitera

Inte alls, utöver att spionera lite grann med ett konto som ingen annan än jag känner till. Är alldeles för paranoid och mån om mitt privatliv för att skapa en riktig användare där.

Facebook kan dra åt helvete, tycker jag.


   
SvaraCitera

Proteus:

utöver att spionera lite grann med ett konto som ingen annan än jag känner till.

Proteus:

Är alldeles för paranoid och mån om mitt privatliv för att skapa en riktig användare där.

[love]


   
SvaraCitera

Läser vad folk säger. Oftast inte särskilt intressanta saker, ibland intressanta.


   
SvaraCitera

kollar flödet, tittar på bilder, chattar rätt mycket, skriver en onödig status när jag har tråkigt.. typ så


   
SvaraCitera
Exner

gilar bilder och chattar


   
SvaraCitera

Chattar, håller koll och skriver en och annan onödig statusuppdatering. Skriker till ksenia då och då.


   
SvaraCitera
Åtta

Ah, jag glömde bort att jag använder det via Facebook Connect när jag är för lat för att registrera ett konto någonstans. Dock är jag lite paranoid över det, då vissa applikationer vill ha tillstånd att posta saker i min logg.


   
SvaraCitera