Aviseringar
Rensa alla

Hur behåller man sitt MVG?????


Ämnesstartare

Hej!

Nu är det så här att jag behöver lite tips och skulle vara evigt tacksam om ni kom med lite förslag som fungerade och hjälpte mig.

Jag har nämligen ett problem med mina betyg. I höstas fick jag MVG i 2 ämnen, som aldrig hänt förr. Eftersom jag nu ska söka in till gymnasiet så är jag livrädd (vekligen livrädd, har t.o.m drömt 3 nätter i rad att jag ska kugga proven) att jag ska sänka mig i de två ämnena. Det är typ det enda jag tänker på, mina MVG:n och att jag måste komma in på det jag sökt.

Så nu vill jag höra era bästa tips på hur man behåller sitt MVG, hur gör ni? Och snälla, seriösa svar tack. Vill inte höra liksom "plugga hjälper" eller något annat som bara provocerar.

Är evigt tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

brukade göra likadant som innan mvg:t


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Informera din lärare om att du vill ha MVG och be denne säga till dig om du presterar under MVG-nivå och berätta vad du kan göra bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Följa upp med dina lärare hela tiden. Efter varje månad eller så. Sen lägger du extra krut på det du behöver prestera mer på för att behålla betygen.

Gör så i alla ämnen, då är chansen att du får bra betyg i allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen hörrni! Ska försöka ta till era tips och kämpa terminen ut!

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man gör som man gjorde för att förtjäna det från första början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Failar du på proven finns det alltid möjlighet för omprov eller extrauppgifter.

Lärare vill att sina elever ska gå ut med höga betyg, så håll bara en god kontakt till din lärare så kommer det gå bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol, ig är också ett betyg[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

Vill inte höra liksom "plugga hjälper" eller något annat som bara provocerar.

Men det är ju plugga som gäller. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga din lärare vad du behöver göra får att behålla ditt MVG och uppfyll de målen så bra du kan, då ställs den till väggen och kan inte göra annat än låta dig behålla MVG:et.


   
SvaraCitera

stoerttard:

Vill inte höra liksom "plugga hjälper" eller något annat som bara provocerar.

Fast hur provocerande är det? Skulle våga påstå att det är det i särklass bästa sättet. Visst kan det vara bra att höra med läraren som många tidigare i tråden sagt, men i slutändan handlar det ju trots allt om dina egna prestationer. Men lycka till [y]


   
SvaraCitera