Aviseringar
Rensa alla

Hur berätta för föräldrarna?


Ämnesstartare

Hur ska man berätta för sina föräldrar att man vill lägga sina sparpengar på att operera brösten? Är väldigt säker på att dom både tycker det är en onödig utgift även dom lagligt sett inte kan göra nåt emot det mer än att kasta ut mig. Hur ska man kunna övertyga dom om att man mår bättre av det och man kan göra precis vad man vill med sina pengar utan att bli halshuggen eller utslängd? (att bli utslängd är inget problem för mina föräldrar att hota med eller fullfölja och nog inte halshuggning heller).

och inget tjat om "dug som du är " bla bla då detta inte är ett nyligen fattat beslut utan genomtänkt sen 4 år.


   
Citera
Ämnesstartare

Tözen:

dug som du är

Haha, är det en order? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det bara prata efteråt


   
SvaraCitera

Berätta det, sen får du bearbeta det. Lägga fram alla fördelar, du kan inte räkna med att de kommer gå med på det direkt. Men ge det lite tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför vill du operera brösten? Jag kan förstå om man har så att bara ETT bröst växer eller så, men om man "bara" vill få bättre självförtroende är det definitivt inget bra sätt[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

gör det bara prata efteråt

då jag inte har nån nära relation med mina föräldrar så är det långt ifrån bekvämt att prata om sina bröst och vad man vill göra och varför. Men att det försvinner ett x antal tusen på sitt konto utan förklaring väcker ju uppmärksamhet och frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte otrevlig när du berättar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Men att det försvinner ett x antal tusen på sitt konto utan förklaring väcker ju uppmärksamhet och frågor.

behöver dom veta det. är ju trotts allt dina pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

sen får du bearbeta det. Lägga fram alla fördelar

mina föräldrar kommer knappast acceptera anledningen att jag vill ha nåt fint på min kropp för resten ser ut som fan och brösten är det som är mest kvinnligt för mig och jag vill känna mig bekväm med nåt på kroppen. men nackdelarna är dock att jag inte vill ha fler ärr då jag redan har ärr utplacerat över hela kroppen i princip.

Palett:

Varför vill du operera brösten? Jag kan förstå om man har så att bara ETT bröst växer eller så, men om man "bara" vill få bättre självförtroende är det definitivt inget bra sätt

Tözen:

och inget tjat om "dug som du är " bla bla då d

[tired]


   
SvaraCitera

Precis som allt annat tjejer håller på med tycker jag bröstoperationer är fullständigt idiotiska i andra syften än att rätta till saker som ser åt helvete fel ut. Så om du bara vill att de ska bli större: Orka dig.

I övrigt är du 18. Du får göra vad du vill. Lev lite. Fast om du berättar det först kanske de får dig på bättre tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

idiotiska i andra syften än att rätta till saker som ser åt helvete fel ut.

jag har inte sagt vad som är problemet med mina bröst är och förstora dom är inte det första som står på listan.

Sterd:

övrigt är du 18. Du får göra vad du vill

omoget tänk då du inte känner mina föräldrar,sålänge man bor i nån annans hus får man rätta sig efter dom och man kan inte göra hursomhelst i d huset.

min fråga är hur man ska lägga upp d,inte nervärderande skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha oj[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tözen:

mina föräldrar kommer knappast acceptera anledningen att jag vill ha nåt fint på min kropp för resten ser ut som fan och brösten är det som är mest kvinnligt för mig och jag vill känna mig bekväm med nåt på kroppen.

Men det enda du kan göra är att lägga fram det och sen bearbeta det och inte ge upp, tar lång tid men du får igenom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, jag skiter i att skriva "du duger som du är", men...

implantat (antar att det är det du ska göra) är bland det fulaste som finns-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

och inget tjat om "dug som du är " bla bla då detta inte är ett nyligen fattat beslut utan genomtänkt sen 4 år.

tänk i 4 år till du kanske kommer fram till att du duger som du är[wink][tired]


   
SvaraCitera