Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin kompis?


Juliiiaaa:

Nej, vi hann inte så långt, men han var lååångt ifrån seriös.

Jag syftade inte endast på om ni redan hade haft det, bara om han var ute efter det liksom.
Döljde han sin oseriositet för dig, liksom verkade han seriös i sällskap med dig eller syntes det rätt tydligt?


   
SvaraCitera
Hando

Link:

Fast sånt är väl lite svårt annars också antar jag.

Jupp, jag vet inte om det skulle hjälpa min bästa kompis (som jag ändå känner väldigt bra och vet mycket väl hur han fungerar) om jag berättade något sånt i ett sånt läge.

Link:

Eller bara göra något annat

Som vadå? Vill ha lite tips, kan vara bra att ha [smile]


   
SvaraCitera

Hando:

Jupp, jag vet inte om det skulle hjälpa min bästa kompis (som jag ändå känner väldigt bra och vet mycket väl hur han fungerar) om jag berättade något sånt i ett sånt läge.

Okej, jag tror att väldigt mycket ligger på hur man säger saker. Om man säger samma sak på olika sätt kan reaktionen bli väldigt olika. Så om man verkligen försöker säga saker på ett smidigt och bra sätt så borde den andre ta det bättre.

Hando:

Som vadå? Vill ha lite tips, kan vara bra att ha

Du kan gräva ned dig i något ämne som du finner intressant, du kan sporta, träna, spela dator/TV-spel (kanske inte jättebra om det är långvarigt... palla riskera att bli instängd och osocial.[crazy]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Juliiiaaa:

Så, vad tror ni hon vill?

Alltså jag skulle absolut säga till henne vid nått sammanhang. Vadå, är man snäll för att man inte är ärlig? Jag vet inte, men du känner din vän bättre än oss alla. Utgå ifrån dig själv, vad skulle du velat?

Om hon blir arg eller ja undrar varför du drar upp det - säg då att du ville säga det för att hon ska komma över honom, gå vidare, bli en glad tjej igen osv. För det är väl det du egentligen vill? Visa vilken idiot han är så hon kan släppa honom mer.

Sen ska du ju stötta henne såklart [smile], låta henne gråta lite på axeln och hålla henne i handen kanske, vad vet jag hur känsligt detta är. Men visa att du är en vän som är ärlig och vill din väns bästa, vara sådär äckligt ärlig 😛


   
SvaraCitera
Hando

Link:

Om man säger samma sak på olika sätt kan reaktionen bli väldigt olika.

Det är ju sant. Om man försöker linda in det eller nåt istället för rakt på så tar nog personen ifråga saken bättre som du säger. [y]

Link:

kan sporta, träna, spela dator/TV-spel

Grejen är väl att om jag skulle göra sånt för att komma över en flickvän, så skulle jag nog bli alldeles för intresserad och slutligen bara bry mig om det istället för kompisar. Fast funkar nog bra på andra. [smile]


   
SvaraCitera

Låter lite som otrohet. Berätta för henne.


   
SvaraCitera

Hando:

Grejen är väl att om jag skulle göra sånt för att komma över en flickvän, så skulle jag nog bli alldeles för intresserad och slutligen bara bry mig om det istället för kompisar. Fast funkar nog bra på andra.

Hmm jaså, varför tror du det? brukar du gräva ned dig i ämnen jättedjupt när du väl finner något som är kul?

Om du skulle komma över det tack vare något av dessa... så borde du väl kunna fortsätta med det, fast lite mindre? Det är ju bra att ha intressen liksom. Plus så kan man ju träna, sporta eller annat med andra... så att den sociala biten följer med.
Till skillnad från tillexempel TV- och datorspel så blir den sociala biten lättare att kombinera tror och tycker jag.


   
SvaraCitera
Hando

Link:

Hmm jaså, varför tror du det? brukar du gräva ned dig i ämnen jättedjupt när du väl finner något som är kul?

Jag bara är sån som person, skulle inte bli förvånad om jag grävde ner mig i något ämne.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera