Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin partner att man har herpes?


Ämnesstartare

DVS PÅ ETT SCHYST SÄTT.

Visst, jag kan säga att jag har det, rakt ut. Men jag vet inte hur hon kommer att reagera. Jag bokstavligen SKIT SKRAJ för att hon kommer att flippa ur som helvete.

Vi har redan haft sex och fick idag utslag igen (fick det första gången för 2-3 månader sedan.)

Jag vet att jag inte måste berätta. Jag vet att det är 70-80% av svenska befolkningen som har det. Jag vet att det inte är farligt. Jag vet princip allt om herpes. Jag klarar bara inte av att säga "nej jag kan inte ha sex just nu för att.." (och ljuga till något) - Det funkar inte så för mig.


   
Citera

jag skulle ha sagt "vi kan inte ha sex nu för jag har tydligen fått herpes och det är inte så bra om jag smittar dig" eller något i den stilen


   
SvaraCitera

Jag skulle ha sagt: Jag har herpes och min fitta ser ut som en pizza som ropar på hjälp.


   
SvaraCitera

"Du har gett mig herpes ditt svin, tack för den!:@"

Säg så, så kanske hon tror att hon är boven i de hela!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag skulle ha sagt "vi kan inte ha sex nu för jag har tydligen fått herpes och det är inte så bra om jag smittar dig" eller något i den stilen

eftersom vi har sex så har jag antagligen redan smittat henne.. men visst, jag kan dra en lögn o säga att jag fått mina första utslag nu.. :/ ogillar lögner dock.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

eftersom vi har sex så har jag antagligen redan smittat henne.. men visst, jag kan dra en lögn o säga att jag fått mina första utslag nu.. :/ ogillar lögner dock.

men jaha, fattade inte det

säg "jag har tydligen herpes och du har nog blivit smittad, du borde gå och undersöka dig"


   
SvaraCitera

-Du har gett mig herpes, din hora!
-Omg omg omg, förlåt det var Denniiiiiiiis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

säg "jag har tydligen herpes och du har nog blivit smittad, du borde gå och undersöka dig"

känns sådär och säga tydligen dock.. när jag vet till 100% att jag har det då jag testat mig osv. Och har tabletter hemma.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

känns sådär och säga tydligen dock.. när jag vet till 100% att jag har det då jag testat mig osv. Och har tabletter hemma.

men säg "jag har herpes och det har du med så gå och fixa tabletter" då [smile]


   
SvaraCitera

Harpya:

Jag skulle ha sagt: Jag har herpes och min fitta ser ut som en pizza som ropar på hjälp.

lulz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men säg "jag har herpes och det har du med så gå och fixa tabletter" då

jag då dock skit skraj hur hon reagerar över det.. för först fick jag panik. visste som sagt inget om det. Vill inte att det ska gå åt helvete pga av detta.


   
SvaraCitera

Förvirradknug:

jag då dock skit skraj hur hon reagerar över det.. för först fick jag panik. visste som sagt inget om det. Vill inte att det ska gå åt helvete pga av detta.

det värsta du kan göra är ju att inte säga det [confused]


   
SvaraCitera

Kör posen som på din avatar, börja meningen med "Baby..." så är det LUGNA PÖCKAR.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Kör posen som på din avatar, börja meningen med "Baby..." så är det LUGNA PÖCKAR.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det värsta du kan göra är ju att inte säga det [confused]

klart jag måste säga det till henne om hon och jag blir seriöst. Herpes är som sagt inget farligt och att 70% av svenska befolkningen har det känns TRYGGT. Men ändå......... vill ha en line färdig som jag bara kan berätta när jag väl måste. Så jag inte står där helt oförberedd.


   
SvaraCitera