Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin pojkvän att man är gravid??


Ämnesstartare

Har precis fått reda på att jag är gravid, vi snackade om det förr - då jag bara misstänkte att jag var det. Men nu är det så att jag faktiskt är gravid. Hur säger man det på bästa sätt?

Samt hur tycker ni man ska berätta det för hans samt mina föräldrar? 


   
Citera
Ämnesstartare

Med en lugn och samlad röst, samt genom att lyssna på vad den andra parten har att säga. Huvudsaken är kanske inte alltid hur du säger det, utan att du säger det för att sedan resonera med din pojkvän och eventuellt tillsammans med föräldrar (om ni är mycket unga) om graviditeten.

Det kommer säkert att gå bra!


   
SvaraCitera

förhoppningsvis känner du väl din pojkvän bättre än vad vi gör.

att göra det öga mot öga är nog att föredra oavsett.


   
SvaraCitera
mynona

Era respektive föräldrar behöver inte veta någonting såvida du inte vill fullfölja graviditeten. Vad honom angår så försök låta så saklig och icke emotionell som möjligt. Säg i förbigående att du har missat en menstruation och ta det därifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Du..vi snackade ju förut om att jag kanske var gravid..vi hade rätt.."

Oavsett hur du vill säga det så bör du göra det så snart som möjligt, för din och hans skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brevduva, alltid brevduva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Du jag är på smällen"


   
SvaraCitera
GraGo

"Jag är gravid" skulle funka på mig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är ju ngt ni båda orsakat så säg det bara.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Om du vet att du är gravid så är det ju bara att säga det.  Ni är lika insyltade båda två.


   
SvaraCitera
Ewe.t

skriv ett sms när du är nära honom sen kanse ni pratar om det


   
SvaraCitera
b1son

ge han en t-shirt som d står "världens bästa pappa" på
obs fått tipset av grey's anatomy


   
SvaraCitera

Så snart som möjligt och bara "Du... jag är gravid... vad gör vi nu?" räcker gott och väl. Om du inte orkar säga så många ord så räcker "Jag är gravid".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg "jag är gravid" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köp en bulle lägg i ugnen så d doftar i hela huset han ba va e de??  1 bulle i ugnen grattis du e papi

 


   
SvaraCitera