Aviseringar
Rensa alla

hur berättar man?


Ämnesstartare

Hej. Här sitter jag 15 och ett halvt (jätteviktigt halvår!) med världens sämsta samvete.

Ett brev kom t mina föräldrar idag. Mitt tidigare ligg har klamydia och nu måste jag testa mig.

Jag har dock nu en kille på gång.. det är jävligt seriöst och efter all skit jag varit med om så får han mig må så galet bra. Grejen är den att vi haft oskyddat sex och är jag smittad är väl han troligtvis också smittad. Grejen är den att han var oskuld innan mig.. Och han kommer ju fatta att det är jag (lol). Och jag har sådan ÅNGEST över dethär.

Vad ska jag göra? Ska jag säga något?

Kan någon kanske langa statistik på hur många i min ålder som drar på sig klamydia eller något? behöver något som lugnar mig.

PS. Ska ni kommentera "skyll dig själv", "bara o säga det" osv så DRA det är det sista jag behöver.


   
Citera

citybird:

Och jag har sådan ÅNGEST över dethär.

Klamydia är väl för fan inte hela världen, gå och testa dig nu och be honom göra det också för i helvete! [crazy]

Varför får jag känslan av att du har blandat ihop klamydia med HIV/aids? [crazy]


   
SvaraCitera

citybird:

Vad ska jag göra? Ska jag säga något?

om du testar dig positivt måste du säga det till honom enligt smittskyddslagen


   
SvaraCitera

Du säger som det är, och innan du testar dig håller du dig från sex. Inte svårare än så.


   
SvaraCitera

Att inte folk fattar att man ej ska ha oskyddat sex herregu


   
SvaraCitera

"HAHAHA DU KAN HA KLAMYDIA, KUL VA???"


   
SvaraCitera

isola:

Att inte folk fattar att man ej ska ha oskyddat sex herregu

Oskyddat sex är ju det skönaste herregu


   
SvaraCitera

Straholic:

Oskyddat sex är ju det skönaste herregu

fast personer med 1 hjärna gillar inte sjukdomar oönskade graviditeter


   
SvaraCitera

citybird:

Vad ska jag göra? Ska jag säga något?

Det finns inte så mycket du kan göra. Smittskyddslagar och så kommer se till att killen kommer få reda på det iallafall. Jag skulle ha berättat som det var så lugnt och sansat jag kan, om han inte är väldigt dömande så kommer han förstå. I absolut värsta fall, jag menar det blir inte värre än det här: Så testar ni er båda två, har klamydia, tar er medicin, blir friska och sedan så har ni inga problem mer.

Jag förstår att det kanske är jobbigt, jag var också på G med en och fick reda på att en jag legat med haft klamydia. Visst är det lite jobbigt att berätta det men det kan ju hända även den bäste, att en ligger med någon som har det.

Jag hoppas det går bra för dig. Lycka till och ta det lugnt bara.


   
SvaraCitera

isola:

fast personer med 1 hjärna gillar inte sjukdomar oönskade graviditeter

jag har 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Klamydia är väl för fan inte hela världen, gå och testa dig nu och be honom göra det också för i helvete!

Varför får jag känslan av att du har blandat ihop klamydia med HIV/aids

För att jag mår dåligt om det är mitt fel att han kan få käka medicin i 10 dagar.. Det är inte själva sjukdomen jag är riktigt nojig över utan hans reaktion och mitt samvete!

isola:

Att inte folk fattar att man ej ska ha oskyddat sex herregu

Klart man ska, hur i helsike ska annars alla småglin bli till? Det förstår ju människor med en hjärna. lol

isola:

fast personer med 1 hjärna gillar inte sjukdomar oönskade graviditeter

jag har en hjärna. sedan om den är fullt tänkbar alla gånger är en annan femma


   
SvaraCitera

citybird:

För att jag mår dåligt om det är mitt fel att han kan få käka medicin i 10 dagar..

Sluta tjafsa nu din lilla barnunge! det kan endast bli värre om du skjuter upp det.. Om man inte behandlar klamydia kan det leda till allvarliga konsekvenser liksom.. ring honom på direkten nu för i helvete! [smile]


   
SvaraCitera

citybird:

lart man ska, hur i helsike ska annars alla småglin bli till? Det förstår ju människor med en hjärna. lol

barnavlande är ju ett undantag då barnet då inte är oönskat och man vet att partnern är sjukdomsfri. var inte dum nu.


   
SvaraCitera

Hellre klamydia än graviditet.


   
SvaraCitera

Skyll dig själv.


   
SvaraCitera