Aviseringar
Rensa alla

Hur betalar man en kortbetalning?


Ämnesstartare

Hur betalar jag som 17 åring en kortbetalning om jag ska beställa någonting på nätet? Går det ens?


   
Citera

internetbank kan vara bra att ha om det inte gäller kreditkort


   
SvaraCitera

De flesta banker kräver 18 år för att ge dig möjligheter att använda internetbanken till betalningar etc. Ring din bank och fråga.


   
SvaraCitera

tror inte det


   
SvaraCitera
Tyrael

realnation:

Hur betalar jag som 17 åring en kortbetalning om jag ska beställa någonting på nätet? Går det ens?

Japp, med ett Visa Electron som är skapat av din förälder.


   
SvaraCitera

realnation:

Hur betalar jag som 17 åring en kortbetalning om jag ska beställa någonting på nätet? Går det ens?

skaffa Paypal.se


   
SvaraCitera

om de inte har ändrat åldersgränsen nu. Brukade själv använda den när jag var under 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

skaffa Paypal.se

Hur fungerar paypal? Man för över pengar från ett konto till paypal eller? Precis som en internetbetalning då är det väl inget lönt?


   
SvaraCitera
zIGGE

zoorroo4:

Hur fungerar paypal?

Visa electron är kort skapat för ungdomar under 18

Du skriver in nummer som står på kortet, på sidan du beställer ifrån, sen sköter sidan och banken resten, inte så märkvärdig ehehe

Paypal är typ en mellanhand. Paypal brukar finnas som ett betalningsalternativ på många sidor. Du för över pengar dit och har paypal som en "internetplånbok", eller låter paypal dra ditt kort automatiskt vid paypal betalning. Alltså inget krångligt med typ samma som direkt betalning ja, förutom att du slipper skriva in kortets nummer mer än en gång.

Wall of text yeee!!


   
SvaraCitera
zIGGE

Inte wall of text visst yeee!!


   
SvaraCitera

GÅR INTE


   
SvaraCitera