Aviseringar
Rensa alla

Hur beter sig en mogen 14 åring?


df rqp:

man vet att man är en omogen 23-åring när en 15-16-åring har samma åsikt som en själv fast på skämt. 😀

Hjärta


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

df rqp:
men om det finns några få så beter de väl sig vuxet och så och tar ansvar, de har förmodligen (tänker statistiskt) haft en ensamstående alkoholiserad förälder.

Det tror jag också, men hur många sådana finns det i 14 års åldern i små byhålor om man får fråga? 

S3ON:

Hur?

då min kill kompis kallar mig omogen, o då tänker jag lite så, hur är en mogen 14 åring liksom? Finns det sådana? O jag tror inte direkt det..


   
SvaraCitera

Saga:

Det tror jag också, men hur många sådana finns det i 14 års åldern i små byhålor om man får fråga? 

inte så många. man kan inte förvänta sig att 14-åringar ska vara mogna, hur som helst.

överlag är "omogen" den lömskaste och odrägligaste förolämpningen man kan få. det enda beteende jag dristar mig till att kalla omoget är just att fördöma andra genom att kalla dem omogna.


   
SvaraCitera

En mogen 14-åring behöver inte fråga (obs, de flesta 14-åringarna är nog inte särskilt mogna)


   
SvaraCitera
mynona

Mogen och omogen är upp till var och ens smak. Kallar jag någon omogen vet jag att den personen bara är det utifrån min egen åsikt om vad mognad är. det är inget att bry sig om. strunta i sådana etiketter


   
SvaraCitera

Saga:

Det tror jag också, men hur många sådana finns det i 14 års åldern i små byhålor om man får fråga? 

då min kill kompis kallar mig omogen, o då tänker jag lite så, hur är en mogen 14 åring liksom? Finns det sådana? O jag tror inte direkt det..

Tycker du skall fråga din kompis detta!! 


   
SvaraCitera

df rqp: överlag är "omogen" den lömskaste och odrägligaste förolämpningen man kan få. det enda beteende jag dristar mig till att kalla omoget är just att fördöma andra genom att kalla dem omogna.

bara för du är omogen och inte tål att någon ser det?


   
SvaraCitera

df rqp: man vet att man är en omogen 23-åring när en 15-16-åring har samma åsikt som en själv fast på skämt. 😀

det var roligt


   
SvaraCitera

Känner bara en enda 13/14 åring som är mogen.


   
SvaraCitera

tycker ofta tystlåtna människor verkar mognare än skräniga. empirisk forskning utförd på ridklubb under 10 års tid


   
SvaraCitera

SOM Pippi Långstrump var i Hylands Hörna 1970!

http://www.oppetarkiv.se/video/1174584/hylands-horna-avsnitt-1-av-1


   
SvaraCitera

Som mig när jag var 14 uppenbarligen. Tardig

Fick jämt höra att jag såg ut att vara/betedde mig äldre än jag var.
Här på UM var det ingen som trodde på mig när jag sa min ålder minsann. Party


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

df rqp:

inte så många. man kan inte förvänta sig att 14-åringar ska vara mogna, hur som helst.
Nej, det märks..
överlag är "omogen" den lömskaste och odrägligaste förolämpningen man kan få. det enda beteende jag dristar mig till att kalla omoget är just att fördöma andra genom att kalla dem omogna.

jo, det ä därför jag blir lite fundersam över ordet...

Kami:
En mogen 14-åring behöver inte fråga (obs, de flesta 14-åringarna är nog inte särskilt mogna)

men jag e inte mogen, så thats Y

mynona:
Mogen och omogen är upp till var och ens smak. Kallar jag någon omogen vet jag att den personen bara är det utifrån min egen åsikt om vad mognad är. det är inget att bry sig om. strunta i sådana etiketter

Haha nejnej, skulle jag aldrig när resten av mina vänner tycker jag e fullt normal, eller hur man ska uttrycka det.

Beneath:
Känner bara en enda 13/14 åring som är mogen.

jag skulle inte säga att jag känner en ända.

elverpigen:
tycker ofta tystlåtna människor verkar mognare än skräniga. empirisk forskning utförd på ridklubb under 10 års tid

Jo, det känns ofta så då dem faktiskt har lärt sig hur man håller käften, ett stort steg i livet för vissa..

Run Riot:
Som mig när jag var 14 uppenbarligen. Tardig

Fick jämt höra att jag såg ut att vara/betedde mig äldre än jag var.
Här på UM var det ingen som trodde på mig när jag sa min ålder minsann. Party

lolz Men det kan ju vara härligt ibland Galen


   
SvaraCitera

Saga: men jag e inte mogen, så thats Y

Ahfan, sant, du skulle nog inte ha frågat om du redan var det. My bad


   
SvaraCitera
Saga
 Saga
Ämnesstartare

Nietz:
SOM Pippi Långstrump var i Hylands Hörna 1970!

http://www.oppetarkiv.se/video/1174584/hylands-horna-avsnitt-1-av-1

Tyvärr orkar inte så den där "lilla" filmen, Pippi ser rätt Stoned ut faktiskt...


   
SvaraCitera