Aviseringar
Rensa alla

Hur bildas en könssjukdom då?


Ämnesstartare

Hej.

Finns det någon chans att man har fått en könssjukdom om man förlorat oskulden till en annan oskuld?

Både jag och min nuvarande partner har nämligen båda bara haft sex med oskulder. Då finns det väl ingen risk att vi smittar varandra med könssjukdomar? Eller kan könssjukdomar bildas ändå? (om vi bortser från herpes)


   
Citera
Ämnesstartare

Inte den blekaste [bigsmile]


   
SvaraCitera
Hando

Risken finns ju ändå [confused] Men gå och testa er på ungdomsmottagningen för att varra 100 [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är oskuld, kan man ha någon könssjukdom ändå? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, inte om alla varit totalt osexuella. Men det kan ingen av er veta med 100 % säkerthet. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanilla:

Eller kan könssjukdomar bildas ändå?

Ja ! tänk om din partner har haft ett sår på skinkan, och så sätter han/hon sig på en toalett som det finns lite HIV smittat blod på, då finns det ju en liten risk att din partner har blivit smittad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja ! tänk om din partner har haft ett sår på skinkan, och så sätter han/hon sig på en toalett som det finns lite HIV smittat blod på, då finns det ju en liten risk att din partner har blivit smittad.

Jag tänker aldrig mer gå på toa [chocked][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Jag tänker aldrig mer gå på toa

LOL, det är kanske 0.001 % chans att du blir smittad !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanilla:

Finns det någon chans att man har fått en könssjukdom om man förlorat oskulden till en annan oskuld?

Det beror väl på vad man menar med oskuld, precis som I Love Lucy, skrev. Om man inte haft några former av sex är sannolikheten närmast obefintlig. Däremot smittar könssjukdomar även vid oral- och analsex samt finns det viss risk vid t.ex. petting.

För att minimera riskerna bör man skydda sig och det säkraste sättet att veta om man blivit smittad är att testa sig.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heidi NÄTVANDRARNA:

Däremot smittar könssjukdomar även vid oral- och analsex samt finns det viss risk vid t.ex. petting.

Könsjukdomar kan la smittas på fler sätt eller ? tex det jag beskrev innan..

S3ON:

Ja ! tänk om din partner har haft ett sår på skinkan, och så sätter han/hon sig på en toalett som det finns lite HIV smittat blod på, då finns det ju en liten risk att din partner har blivit smittad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

LOL, det är kanske 0.001 % chans att du blir smittad !

Fortfarande en risk med det [tard][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Fortfarande en risk med det

joo 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, om det är blod på toasits torkar man väl bort det innan man sätter sig? I vilket fall tror jag att risken är minimal.
Däremot har jag hört om en som fick flatlöss från en allmän toa - eller åtminstone hävdade att det var därifrån han fått det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heidi NÄTVANDRARNA:

minimal.

Men möjligt [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

joo 🙁

Heidi NÄTVANDRARNA:

Nja, om det är blod på toasits torkar man väl bort det innan man sätter sig? I vilket fall tror jag att risken är minimal.
Däremot har jag hört om en som fick flatlöss från en allmän toa - eller åtminstone hävdade att det var därifrån han fått det.

Är fortfarande en risk
Å här tas inga risker [mad][crazy]


   
SvaraCitera