Aviseringar
Rensa alla

Hur blev du kristen?


Ämnesstartare

Hejsan.

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att berätta hur den blev kristen? Lite nyfiken bara. Själv är jag en ganska "nybliven" kristen och kan berätta om hur jag blev kristen lite senare. Orkar inte skriva så mycket just nu men jag hoppas att det finns andra som gör det.

Det vore väldigt intressant att få höra andras historier.

// Zillan


   
Citera

har aldrig o kmr aldrig att vara

mvh


   
SvaraCitera

Döpt.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig lägga ned min värdefulla tid, som någon/något givit mig, på något så, för mig, onödigt.

Var en bra människor, räcker gott & väl.


   
SvaraCitera

komplicerad:

värdefulla tid

men du använder den till att spamma um med lama trådsvar[shake]


   
SvaraCitera

kosjka:

men du använder den till att spamma um med lama trådsvar

A, anser att det GIVER mig något till skillnad från att läsa en Bibel och täcka mina ben och armar. När jag spammar UM så är det för att det stimulerar mig & därav mår jag bra av att sitta & nörda mig här, smartskaft.


   
SvaraCitera

Zillan:

.

Skulle kunna dra mitt vittnesbörd som jag brukade dra när jag var kristen en gång i tiden.
Men då jag ej tror på det längre så avstår jag då jag inte tror på flera saker jag brukade säga i mitt vittnesbörd [cute]


   
SvaraCitera

Har du kontakt med gud!? [surprised]


   
SvaraCitera

Föddes sån, men tog mig ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Skulle aldrig lägga ned min värdefulla tid, som någon/något givit mig, på något så, för mig, onödigt.

Jag förstår dig faktist. Jag tänkte så förut också men saker och ting kan faktist ändras...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du kontakt med gud!?

Njaa.. alltså, det finns ju så många som har mycket bättre kontakt än vad jag har men jag försöker få "kontakt". Man kan ju säga så här, jag talar till honom men jag hör/ser inte alltid svaren, men jag märker att han är nära....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Var en bra människor


   
SvaraCitera

Zillan:

men jag märker att han är nära....

Hur då? [rolleyes]

Om han är i närheten, varför existerar allt elände då? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur då?

Kan inte riktigt förklara här, men det har hänt en hel del som bara skulle kunna ske med Guds hjälp. Jag lovar, jag trodde inte ett dugg på något religiöst förut men efter vissa händelser så kan man ändras väldigt mycket som människa...


   
SvaraCitera

är inte kristen
kommer nog inte bli kristen


   
SvaraCitera