Aviseringar
Rensa alla

Hur bli bemött av skolsköterska/sjuksköterska?!


Ämnesstartare

Hej på er allesammans!
Jag håller på att plugga till sjuksköterska och mina tankar är att bli skolsköterska. Det är ett jobb jag verkligen drömmer om. Just mötet med alla barn och ungdomar, att få hjälpa dem, eller bara finnas där som en hjälpande hand när livet känns tungt och jobbigt.
Jag vet själv hur skönt att det kan vara att ha någon att prata med, någon som bara finns där och vill hjälpa.

Så min fråga här och nu till er är, hur ni skulle vilja bli bemötta av er skolsköterska?
jag ställer frågan i detta form då den ju handlar om skol och jobb. Skola för er och jobb för mig, tänkte jag då [wink]

Alla tips mottages gärna, detta för att jag ska kunna ta det till mig och bli en så bra skolsköterska/sjuksköterska som möjligt. Vad vill ni att jag som sjuksköterska/skolsköterska ska göra för er? hur vill ni bli behandlade? Övriga råd och synpunkter?!

Beskriv gärna den perfekta bilden av en skolsköterska, hur ska jag vara för att ni elever ska uppskatta mitt jobb?

Ta hand om er! [love]


   
Citera

påvägattblisyrra:

Beskriv gärna den perfekta bilden av en skolsköterska, hur ska jag vara för att ni elever ska uppskatta mitt jobb?

fuckable


   
SvaraCitera

Vilket drömyrke *drömmer*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriöst svar här (A)
Hmm..
Om du klär dig så att alla små pojkar gillar dig 😉
Men.. typ, inte barnslig, prata inte med tonåringar som om dom är två år..
Inte prata massor av pinsamt, eller fråga utråkande saker, " vad har du gjort på lovet" etc..


   
SvaraCitera

Jag tyckte skolsköterskan var snäll, lite obehaglig men ändå snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaxPower:

Inte prata massor av pinsamt, eller fråga utråkande saker, " vad har du gjort på lovet"

Jag vet att sånna frågor kan vara väldigt känsliga då det är många i dagens samhälle som inte har förmånen att kunna göra något roligt på loven, personer som bara lov innebär extra mycket ångest, problem och så vidare för. Men i övrigt, är inte sånna frågor ett sätt att lära känna, skaffa fortroende osv för varandra? Att kunna prata om lite vardagliga saker? Eller är jag helt fel ute, är det bara problemet punkt slut man ska prata om? Visserligen får man självklart känna av situationen lite. Kommer någon och ber om ett plåster innebär ju inte detta att jag måste fortsätta prata en massa med eleven osv. Men beroende på situation tänker jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jag tyckte skolsköterskan var snäll, lite obehaglig men ändå snäll.

På vilket sätt upplevde du skolsköterskan obehaglig? Hur hade du istället velat att hon skulle vara? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara var vanlig typ.. man behöver ju inte överdriva precis, man får ju känna efter hur varje elev är, vissa kanske är mer öppna för samtal, andra kanske bara vill undersökas och sen gå därifrån.


   
SvaraCitera

Inte vara pinsam.
Skolsköterska: Vet du hur man skyddar sig mot kondylom?
Jag: eeh kondom
Skolsköterska: Bra! Du verkar ju redan kunna allt sånt här!

[n]


   
SvaraCitera

påvägattblisyrra:

På vilket sätt upplevde du skolsköterskan obehaglig? Hur hade du istället velat att hon skulle vara? 🙂

Hon kramade mig, hon skulle kunnat skippa kramen [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Hon kramade mig, hon skulle kunnat skippa kramen

Varför väckte hennes kram obehagskänslor hos dig?


   
SvaraCitera

Bemöta på avstånd. Många verkar vara jätteförtjusta att inkräkta på ens personliga avstånd. Så pass att man känner andedräkten och hur varm luften som den spyr ur sig är. Sånt är äckligt.


   
SvaraCitera

Bluff:

Många verkar vara jätteförtjusta att inkräkta på ens personliga avstånd.

Ja, varför är dom så? Både sköterskorna och kuratorn.
Ogillar det starkt. ;/


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Ja, varför är dom så? Både sköterskorna och kuratorn.
Ogillar det starkt. ;/

Jag också. Det är obehagligt och får bara motsatt effekt. Speciellt om det kombineras med kroppskontakt. Dåligt av dem!


   
SvaraCitera

Bluff:

Det är obehagligt och får bara motsatt effekt. Speciellt om det kombineras med kroppskontakt. Dåligt av dem!

Ja och det känns lite som de ser ner på en pga detta. Kroppskontakt är ännu värre, är jag där för att prata om något svårt vill jag inte ha någon som lägger huvudet på sne och tafsar på armen!!

Äsch, de är obehagliga.


   
SvaraCitera