Aviseringar
Rensa alla

Hur blir det såhär?


Ämnesstartare

hej, jag är en tjej som går i tvåan på gymnasiet. Mitt mega cpiga dilemma är att det går en tjej i min klass som är min närmsta tjejvän men nu är det så att jag har fallit för henne -.-hände redan när vi började i ettan och jag vet inte vad jag ska göra?! har sagt att jag är bi men tror inte hon tog det på så allvar, inte säker om hon själv är det.. men hon är den bästa, goaste tjejen och jag vill egentligen inte säga nåt men samtidigt är jag fucking kär [shake] jobbigt när man går i samma klass och umgås på fritiden.. snälla om nån kan komma med tips så är jag djupt tacksam [smile]


   
Citera

Tala om för henne att du verkligen är bi på riktigt. Se hur hon reagerar, fråga vad hon tycker om det, försök glida in på hennes sexualitet. Säger hon att hon är hetero får du väl avgöra om det gör mer skada eller nytta att berätta att du är kär i henne. Säger hon att hon är bi eller gay är det bara att tuta och köra.


   
SvaraCitera

Nu kanske jag låter som en och annan idiot här men...
Är du säkert på att du är lesbisk/bi.
Att bli kär i en person behöver inte per automatik betyda att man har en speciell läggning. Det jag menar är att man kan "falla" för en personlighet utan att för den sakens skull tända sexuellt på personen i fråga.[smile]
Lycka till


   
SvaraCitera

Fråga lite försiktigt om hon är intresserad av någon.
Eller så kan du prata mycket om positiva saker hos tjejer, kanske nämna något du tycker är fint på tjejer som hon har (t.ex "jag tycker det är så fint med mörkbrunt hår på tjejer med blå ögon" och så har hon mörkbrunt hår och blå ögon). En sak som folk brukar reagera positivt på är om man säger att de luktar gott. Utan någon som helst flirt i rösten. Bara "vad är det som luktar så gott? Oj det är ju du!"
Vågar du inte det så kanske du (med försiktighet) kan testa henne genom att vara mer fysisk. Typ ta bort hårstrån från ansiktet, krama mer innerligt när ni hälsar eller sitta nära i soffan.

Det här är sådana saker som gör att hon kan bli smickrad och visa intresse eller dra sig bortåt. Verkar hon ogilla att du kommer närmre så är det bara att bli som vanligt igen. Gillar hon det? Ja då är det bara att ta små steg närmre ditt mål.[y][love]


   
SvaraCitera

Hon kommer digga dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla jättebra svar 😀 jag skall göra mitt bästa eller det som känns rätt såklart ! 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera