Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag av med akne snabbt?


Ämnesstartare

Ja, jag är trött på min akne. Hur blir man av med akne fort?


   
Citera

bosch-excenter_full.jpg


   
SvaraCitera

Skämt o sido, jag använde Basiron 15% och deep cleansing face wash, tog la några veckor men fungerade bra.


   
SvaraCitera

Finns ingen mirakelkur som funkar för alla och oavsett vad du gör tar det tid och bli kvitt acnen. 

Vad har du för typ av hy? (fet, torr, blandhy osv)
Var har du acne någonstans?
Och hur mycke acne har du?


   
SvaraCitera

[quote=vonKissekatt]textDu brukar vara bra på sådant här. Obs, inget tvång. D: 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: text

Du brukar vara bra på sådant här, obs inget tvång. 


   
SvaraCitera

Mymlans_Dotter:

Du brukar vara bra på sådant här, obs inget tvång. 

np!

Det beror mkt på vad för hudtyp du har och om acnen är mild eller ej. Det finns också hudproblem som ej orsakas främst utan kommer av att man inte byter örngott tillräckligt ofta, tvättar håret tillräckligt ofta samt tar i ansiktet. Många tror också att en fet och acnebenägen hud inte behöver återfuktas men det är fel. Det gäller bara att hitta en hudlotion som är anpassad för den hudtypen. Bensoylperoxid brukar funka på mild acne om man använder det under lång tid på ren och ickefuktig hud. AHAsyra är också något att satsa på, se dock till att vänja in huden försiktigt. Den bästa topikala behandlingen är dock tretinoin (jättebra mot rynkor också men måste vänjas in extremt långsamt och alltid användas en ärtstorlek av), vilken måste skrivas ut av läkare. Den krämen den fanns i finns dock längre i Sverige men går att köpa från utlandet i flera olika varianter.  Var också väldigt försiktig med vilket smink du använder, om du använder sådant. Endast mineralpuder, helst. Tikei har ett jätterent sådant som passar bra för reaktiv hud. 


   
SvaraCitera

Jag använder apotekets serie. De funkar ganska bra om man använder de regelbundet.


   
SvaraCitera