Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag av med henne?


Ämnesstartare

Jag har ett problem med en kompis.. Jag börjar från början.

Nångång i sepetember kom en ny tjej till skolan. Och hon verkade inte få några kompisar. Jag tyckte hon verkade rätt så cool, iaf hennes stil.
Sen senare fick hon lite polare som rökte och sånt och hon började klä sig helt annorlunda. Och för ungefär 2,5 månader sen så satt jag ensam i matbordet och käkade. Det var inte alls många som käkade då. Hon tjejen kom in i matsalen och jag visste nästan direkt at hon skulle sätta sig brevid mig. Och ja det gjorde hon. Så jag presentera mig själv och så och jag tyckte hon verkade ascool. Hon hade samma intressen som jag. Hon verkade helt normal. MEN.
Senare när jag lärde känna henne bättre fick jag reda på mer och mer om henne. För varje dag som gick fick jag reda på något nytt. Hon cuttade sig, hon var lesbisk, hon hade haft det svårt förut, hon hade vänner som var självmordsbenägna. Och hon älskade musik det var hennes liv, det var det som fått henne upp på fötterna igen. Då trodde jag att hon verkligen skulle vara duktig på musik. En dag när jag sjöng för henne sa hon att hon skulle sluta cutta sig..
Skolan hade en liten konsär vart hon skulle sjunga för hela skolan. Hon sög! Publiken skrattade åt henne. Jag skämdes och kände en stor klump bildas inom hela mig. Vad fan skulle jag säga till henne? Hur fan kommer hon klara sig när folk kommer säga att hon suger på att sjunga och musik är det enda hon lever för?!?
Och nu börjar jag bli sjukt trött på henne. Jag vill inte vara med henne. Hon är otrogen mot sin tjej! Och hon har dessutom skrämt upp en person jag känner, vilket är sjukt pinsamt. Jag orkar fan inte med henne. Hon är för trasig för mig. Hon måste fixa sina problem! Jag kanske låter egoistisk men det som hon berättar till mig får mig bara deprimerad.. Jag vet fan inte vad jag ska göra!!
Hon vill hänga med mig på fritiden men jag vill verkligen inte vara med henne. Jag vill inte såra henne.
Alltså vad ska ja göra? 🙁 Är så jävla förvirrad! Tänk om jag dissar henne så börjar hon cutta sig igen?


   
Citera

sla henne pa pungen[mad]


   
SvaraCitera

Säg som det är. Inte ditt ansvar om hon börjar skära sig.


   
SvaraCitera

Men vad fan. Om du inte vill såra henne så får du väl se till att fejka att du tycker om henne tills hon tröttnar på dig, helt enkelt. Människor i allmänhet har en tendens att bli sårade om man inte vill umgås med dem, hur mycket man än lindar in det.


   
SvaraCitera

säg till henne att hon måste skärpa sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

sla henne pa pungen[mad]

Jag kunde verkligen inte få ett bättre svar... x)


   
SvaraCitera

MinorPenta:

Jag kunde verkligen inte få ett bättre svar... x)

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Papper

The Road Behind:

Säg som det är. Inte ditt ansvar om hon börjar skära sig.

Eller

Chickfactor:

sla henne pa pungen[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MinorPenta:

Jag kunde verkligen inte få ett bättre svar... x)

Dissa henne tillräckligt da, kan bli svårt om hon är en sån där som klänger på en hela tiden vad man än gör... men om hon har en halvt fungerande hjärna borde hon fatta. Låt henne kontakta dig hela tiden, avsluta allt ni säger mellan varandra med nåt som ''okej'' du vet, nåt sånt som inte leder in på nåt. Som sagt, om hon är som tejp på dig så får du bara hålla på lite längre... och om det inte funkar då vetefan.

Att säga som det är kommer nog bara bli cp om du inte gör nåt mildare först.


   
SvaraCitera

Idioter som mobbar henne sådär, Hoppas att hon för sin egen skull hoppar av skolan. För att bara göra det, lär nog göra så att hon får ett bättre självfötroende. (belive me, I know) Och om du inte vill vara med henne så får du väl ignorera henne. förhoppningsvis så komemr hon som sagt snart till instinkt att skolan=helvete och ingen plats som man vill vistas på.[y]


   
SvaraCitera

MinorPenta:

En dag när jag sjöng för henne sa hon att hon skulle sluta cutta sig..

...bara jag slutade sjunga

hahha kunde inte låta bli, har tråkig humor när jag är trött[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

...bara jag slutade sjunga

hahha kunde inte låta bli, har tråkig humor när jag är trött[bigsmile]

hahahhaha XD


   
SvaraCitera

herregud, riktiga f15 problem,


   
SvaraCitera

Det där är hennes problem och inte ditt. Hon har ansvar för sig själv och sina handlingar. Sedan är det kanske inte alltid så lätt att begripa det när man är 15 år, men så är det.

Jag vet inte om du vågar, men du skulle kunna tala om för henne att hon måste söka hjälp. Att du inte kan bära henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keepdreaming:

herregud, riktiga f15 problem,

Hade du skrivit det där om det stod att jag var 20 år? HATAR att bli dömd efter min ålder.

GoodbyeKitty:

Det där är hennes problem och inte ditt. Hon har ansvar för sig själv och sina handlingar. Sedan är det kanske inte alltid så lätt att begripa det när man är 15 år, men så är det.

Jag vet inte om du vågar, men du skulle kunna tala om för henne att hon måste söka hjälp. Att du inte kan bära henne.

15 åringar begriper mer än många tror.. Och jag tror hon redan har sökt hjälp många gånger och hon brukar prata med kuratorn.
Tack för hjälpen.


   
SvaraCitera