Aviseringar
Rensa alla

hur blir jag av med porrberoende?


Ämnesstartare

S3ON:

Vad för typ av porr föredrar du att runka till? 

lesbisk, vanlig, gangbang. Det typ


   
SvaraCitera

mange999:
asså porren påverkar inte mitt sociala så att säga, jag har helt okej självförtroende och självkänsla och jag prioriterar porren inte framför någonting annat. Men jag har läst runt på internet och sånt och läst om folk som blivit porrimpotenta asså när dem väl ska ja sex så kan dem inte få upp den. Och att ens självförtroende och självkänsla ska förbättras dramatiskt om man slutar så därför så har jag försökt sluta men jag kan inte. Och om jag inte kan sluta så tyder ju det på att jag har ett beroende..

du kan ta bort snoppen finns en annan som har gjort det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan tillägga att jag är inte porrskadad, jag ser inte kvinnor som knullobjekt och jag vet att som det går till i porrfilm går det inte riktigt till på riktigt. Men fortfarande känns det som att det är dåligt att jag onanerar till porr, jag läser dagligen om andra som har väldiga problem tack vare porr.


   
SvaraCitera

mange999:

glömde skriva i tråden. BARA SERIÖSA SVAR TACK

vadå? det är bästa lösningen. jag fick knulla flera gånger i veckan under hela sommaren och runkade och kollade inte på porr en enda gång. nu har jag inte knullat på några veckor så måste runka då och då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
hur mycket tid går åt till det då? 

förut var det 2-3 gånger om dagen så kanske 7 timmar i veckan, har minskat nu för jag vet att det är dåligt för mig så nu är det ungefär 20 min varje gång ca 4-6 gånger i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

vadå? det är bästa lösningen. jag fick knulla flera gånger i veckan under hela sommaren och runkade och kollade inte på porr en enda gång. nu har jag inte knullat på några veckor så måste runka då och då

jag är inte så värst populär hos tjejerna...


   
SvaraCitera

mange999: kanske 20 min varje gång ca 4-6 gånger i veckan

Det är ju ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Det är ju ingenting.

det är ju runk till porr nästan varje dag, det är ju nånting
det är nog inte hur länge man kollar på porr som tar mest skada, jag tror att det är antalet gånger som man får orgasm till porr som tar skada, och det är ju 2 orgasmer till porr 4 - 6 gånger i veckan? det är mycket


   
SvaraCitera

mange999:

det är ju runk till porr nästan varje dag, det är ju nånting

ok? Jag gör det 3-4 gånger per dag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

ok? Jag gör det 3-4 gånger per dag. 

har du aldrig tänkt på att det skadar dig psykiskt ?


   
SvaraCitera

mange999:

har du aldrig tänkt på att det skadar dig psykiskt ?

Har inte brytt mig särskilt mycket. Vet inte på vilket sätt det skulle skada mig psykiskt. 
Jag fattar ju att verkligheten inte är som en porrfilm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Har inte brytt mig särskilt mycket. Vet inte på vilket sätt det skulle skada mig psykiskt. 
Jag fattar ju att verkligheten inte är som en porrfilm.

när man väl ska ha sex på riktigt så kommer man inte kunna få upp den t.ex ?


   
SvaraCitera

mange999:

när man väl ska ha sex på riktigt så kommer man inte kunna få upp den t.ex ?

Det är något som jag faktiskt oroat mig över lite på senare tid. Jag börjar få det svårare att bli upphetsad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Det är något som jag faktiskt oroat mig över lite på senare tid. Jag börjar få det svårare att bli upphetsad. 

försök vara utan porr i en vecka och utan att runka och se hur länge du klarar dig 


   
SvaraCitera
Exner

mange999:
hej där!

är en kille på 16 år och jag har ett problem. Jag har försökt sluta med porren vääääääldigt många gånger men jag lyckas aldrig. Jag ramlar alltid tillbaks och fortsätter med det. Har onanerat till porr sedan mellanstadiet så jag har hållt på i många år...

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, det största anledningen att jag inte kan sluta är för att jag spenderar det mesta av min fritid framför datorn och det gör så att det är så lätt för mig att komma åt porren precis när jag vill.

Jag bor mitt i centrum och umgås aldrig med kompisar på fritiden så att gå ut och hitta på något så jag kommer ifrån datorn är inte ett alternativ...

Så hur ska jag gå tillväga ?? jag brukade onanera till porr 2-3 gånger om dagen nu har jag minskat till 1 gång varannan dag och det funkar sådär. Hjälp mig snäälla 🙁

Första grej som är ganska enkel rent psykologiskt: sätt en gummisnodd rent ena handleden. Varje gång som du tänker på att titta på porr så snäpper du till med den. 

Detta kommer att leda till negativ betingning. Försök också att varje gång du gör detta, i stället hitta på något annat: gå en promenad, plugga, se en film eller spela något.


   
SvaraCitera