Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag en bra rappare?


Ämnesstartare

Tjena jag är en 16 årig kille som hade tänkt att försöka bli en bra rappare. Allt började med att jag för någon vecka sen körde en rapp i och med ett skolarbete och jag tyckte att jag var ganska bra på att rappa i jämförelse med många andra.

Hade nu tänkt att försöka bli en riktigt bra rappare men vet inte helt hur man ska göra för att lära sig det? Sitter just nu och glider med in i olika rapp låtar och försöker sjunga med hela låten. Kör om och om igen och jag sitter åtminstone i en 30 min och rappar varje dag.

Men vad finns det för fler sätt att träna på att rappa? Eller är det bäst att bara att nöta på? 🙂


   
Citera

Öva!


   
SvaraCitera

påsamma sätt som man blir bra på allt annat, genom träning och analys


   
SvaraCitera

öva öva öva öva öva öva övsaövövaö vaö vaö vöövaöva vöa öva öva öva öva öva öva öva öva
typ


   
SvaraCitera

När du når denna stjärnstatus kan du vara stolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tränar på. Men den stora frågan är hur jag ska träna? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nu rappa igenom några utav Malcolm b´s låtar utan några större problem och med ett bra flow om man säger så.

Vet ju inte riktigt om det är det svåraste att göra men jag är nöjd iaf. Skulle nu behöva mer tips på hur jag ska träna 🙂


   
SvaraCitera

Kan inte så mycket om rap men tycker att egenskriven personlig eller politisk text är att satsa på. Annars är det väll som med allt annat att man måste öva och att det är en fördel om man har någon annan att träna och utbyta idéer med. Att försöka hitta någon med en hygglig mikrofon är säkert också bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk:
Kan inte så mycket om rap men tycker att egenskriven personlig eller politisk text är att satsa på. Annars är det väll som med allt annat att man måste öva och att det är en fördel om man har någon annan att träna och utbyta idéer med. Att försöka hitta någon med en hygglig mikrofon är säkert också bra.

Det är väll där mitt stora problem är. Jag vet att jag kan rappa, men det där med texter är inte min grej än riktigt :/


   
SvaraCitera