Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man av med en kriminell person?


Ämnesstartare

Min kompis var tsmns (kk-förhållande, enligt mig) med en kille. Nu vet hon att han är alkoholist och hon därför bröt kontakten med honom. Tidigare visste hon att han hade ont om pengar men varför var okänt. Han bad ofta om pengar, inte rejäla summor men det blev det i slutändan - han tjatade mycket och många gånger. Nu brukar han fortfarande ringa på hemma hos henne och be om pengar. Hon har flera gånger sagt till honom att sluta men han kommer fram så fort han ser henne ute osv.
Han är tydligen skyldig en massa pengar och har massa prickar i registret. Hon tycker att man ska köra ut honom ur Sverige eller något (vet inte riktigt vad hon vill) men hon orkar inte kontakta polisen/soc osv. för det medför problem eller tar upp tid.
Något som jag kanske bör nämnt tidigare är att han ibland brukade ge henne örfilar, helt utan anledning och plötsligt... Hon orkar inte anmäla honom pga. dem anledningar som jag tidigare nämnt.

Undrar nu, eftersom att hon ständigt vänder sig till mig när han är jobbig; om jag kan göra något?

Börjar bli riktigt trött på detta tjat och på att se den där äckliga killen på stan... Kommer våldta hans liv om jag får höra mer, känner jag[mad][sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Låt henne reda ut sina egna problem..

Om det nu är dig tråden handlar om så förstår jag inte riktigt, det här är väl inte ett problem om du inte ens "orkar" ringa polisen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walking:

Om det nu är dig tråden handlar om så förstår jag inte riktigt, det här är väl inte ett problem om du inte ens "orkar" ringa polisen..

ej mig det handlar om
Personen i texten är psykiskt störd, kanske borde nämnt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

om jag kan göra något?

Vare sig du eller din kompis kan göra ett skit om ni inte anmäler, så du får väl stötta din kompis så att hon "orkar" anmäla. Har du tur blir din kompis av med den jobbiga killen och du blir av med gnället, och killen får hjälp av myndigheterna = alla vinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Vare sig du eller din kompis kan göra ett skit om ni inte anmäler,

Undrar vad jag kan göra om jag anmäler. Vad exakt ska jag anmäla? "Hej, min kompis har blivit slagen av en kriminell man som ständigt tigger pengar" Jaha... Okej. Var är bevisen på slagen? Vem ska de förhöra? Honom? Jaha.. Okej. Sen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken dum jävel! Vad kan han tänkas behöva pengar till? Han får la råna banker och dylikt! Sicken pussy!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Jaha.. Okej. Sen då?

Ja, om ingen av er vill anmäla blir det ju inget, så enkelt är det.

Ring polisen och fråga vad dem kan göra och vad du kan göra. "Hej jag har en kompis i denna situation bla bla, vad kan jag göra?".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad kan han tänkas behöva pengar till?

Glass, origamipapper, gosebjörnar, kritor, bildeböcker, listan kan göras lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ville ju ha en kriminell man, ta över honom vettja [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Hur blir man av med en kriminell person?

Var det inte du som ville bli tillsammans med en mördare...


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Min kompis var tsmns

[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Ring polisen och fråga vad dem kan göra och vad du kan göra. "Hej jag har en kompis i denna situation bla bla, vad kan jag göra?".

Förväntar mig att ni umare ska ha svar på mina frågor, därav tråden - duh![crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

kompis

tycker det är ganska jobbigt att folk tror att jag skriver kompis ist för jag.
Så ärligt talat, det är min mamma det gäller och tror man fortfarande att jag drar en vit lögn, så är man antagligen lite dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du ville ju ha en kriminell man, ta över honom vettja

han är mulatt


   
SvaraCitera

Enkelt: hon måste stå på sig. Även om det innebär att hon måste stå och skrika och svära åt honom bland folk.


   
SvaraCitera