Aviseringar
Rensa alla

HUR blir man av med mjäll ?


Ämnesstartare

har haft det rätt länge nu och använder mjällschampo och balsam när jag duschar, ändå hjälper det inte.
finns det ingen huskur eller nåt mot mjäll ? eller nåt annat man kan använda när man tvättar håret?

nu kommer ni väl säga att jag ska låta håret "vila" och använda vanligt shampo istället, men hade det funkat så hade jag ju inte behövt köpa mjällshampo.


   
Citera

Mjällschampo kanske [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag har periodvis också mjäll, det är störigt. [sad]
Tycker det blir värre av produkter mot mjäll. Det allra bästa, för mig åtminstone, är att inte tvätta sönder håret, använda vanligt schampo och inte ha i massa produkter.


   
SvaraCitera

nazgul:

Mjällschampo kanske [rolleyes]

kimberlyjoness:

använder mjällschampo och balsam när jag duschar

Är du blind? [tard]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är du blind?

Det ser så ut jo...


   
SvaraCitera

nazgul:

Det ser så ut jo...

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade också mjäll. i början så använde jag mjällshampoo (h&s) men sen så slutade jag för att jag fick höra att mjällshampoon skapar ännu mer mjäll. Now it´s gone 🙂 vet inte om det beror på att jag slutade med mjällshampoot eller inte, men prova du med


   
SvaraCitera

Mjällshampo kan faktiskt ge mjäll ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

eller nåt annat man kan använda när man tvättar håret?

Fungoral schampo från Apoteket![y]


   
SvaraCitera

Head & Shoulders!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kapa huvudet
en vanlig matkniv går bra


   
SvaraCitera

Raka av dig allt hår, sen borstar du av allt bös! [wink]
Det ska nog fungera ska du allt se!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dödgrävarn:

kapa huvudet
en vanlig matkniv går bra

come mierda y muerte


   
SvaraCitera

Alltså, använder du head and shoulders så borde du nog tänka om... Fråga på apoteket (om du inte gjort det redan, förstås...) och försök tvätta håret så sällan som möjligt, kanske kolla om det funkar bättre om du använder vanligt shampoo (som är snällt mot hårbotten) varannan gång? Jag hade mjäll förut, men så fort jag slutade använda huvudbonad hela tiden + använde ett megashampoo jag hittade i nån hälsokostaffär så gick det över. H&S kändes dock mest som att kleta in håret i tandkräm, och hjälpte i typ 5 minuter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

come mierda y muerte

usted tenga un el pene


   
SvaraCitera