Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man av med stalkers?


Ämnesstartare

Nyss registrerat mig här, så vet inte riktigt hur saker och ting funkar. Men jag hoppas att ni kan ge mig lite råd och så.

Det är så att jag är medlem på en sida, där en kan skapa sin egna profil och chatta med annat folk.
Mitt namn, eller något annat som har med mig att göra står inte med. Förutom min musik/filmsmak och en sketen bild på mig själv där man knappt ser mitt ansikte. 
Men, någon fejkprofil skriver till mig och ställer massor av äckliga frågor om mitt ex, t.ex ''Skulle du kunna bli tagen hårt av ditt ex?'' osv. Jag svarar tillbaka med ''Lägg ner.'' Och då får jag som svar att hen vet vem jag är, och vet om mina vänner och vad som sägs i mina kretsar om mitt ex. Och jag misstänker att det just är mitt ex som sitter och skriver det här. Jag vet att han har stalkat mig både irl, och på internet. Han gör allt för att jag ska veta om att han fortfarande finns där ute. (Han är psykopat)
Och han ligger med folk som han vet att jag kommer stöta på. (Trots att han har en ny flickvän)

Och nu har en annan fejkprofil, kopierat hela min profil till sin egna. Hens användarnamn är väldigt likt mitt riktiga namn. Misstänker att det är han det med. För han vet precis hur han ska göra för att göra mig så obekväm det bara går. 
Jag var tillsammans med han i över ett år, och bodde med han i 8 månader. Han var otrogen mot mig konstant. Och han manipulerade, ljög och sånt där som psykopater är bra på. 

Men hur fan får jag honom att låta mig vara ifred? Vill verkligen att han ska försvinna ur mitt liv. Men vad jag har fått höra är det svårt att bli av med psykopater. Har ni några råd?


   
Citera

http://www.tv3.se/stalkers/tips

Ring Hasse på honom! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
http://www.tv3.se/stalkers/tips

Grejen är den att jag inte har några som helst bevis på att det är han. Men eftersom att jag varit tillsammans med han såpass länge så förstår jag hur han fungerar. Och han gör allting så smart att det inte går att sätta dit honom.


   
SvaraCitera

psykonaut:

Grejen är den att jag inte har några som helst bevis på att det är han. Men eftersom att jag varit tillsammans med han såpass länge så förstår jag hur han fungerar. Och han gör allting så smart att det inte går att sätta dit honom.

Brukar du besvara hans meddelanden och sådär? Rekommenderar att du ignorerar allt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Brukar du besvara hans meddelanden och sådär? Rekommenderar att du ignorerar allt. 

Jag svarar, tills jag inser att det är han som skriver. 


   
SvaraCitera

psykonaut:

Jag svarar, tills jag inser att det är han som skriver. 

Ignorera alla meddelanden från folk du inte känner i fortsättningen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ignorera alla meddelanden från folk du inte känner i fortsättningen. 

Ja, men det stoppar ju inte att han har folk som berättar för honom vad jag gör, vilka jag hänger med osv. De ser mig förmodligen på stan, och kan ju inte direkt stanna hemma. 


   
SvaraCitera

Man stalkar stalkern


   
SvaraCitera

psykonaut:

Ja, men det stoppar ju inte att han har folk som berättar för honom vad jag gör, vilka jag hänger med osv. De ser mig förmodligen på stan, och kan ju inte direkt stanna hemma. 

Sluta kommunicera med honom bara, och se hur det urartar sig. Du kanske även skall försöka spela in bevismaterial och sådär också, screenshota meddelanden o.s.v.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sluta kommunicera med honom bara, och se hur det urartar sig. Du kanske även skall försöka spela in bevismaterial och sådär också, screenshota meddelanden o.s.v.  

Har ignorerat han i över ett halvår, sen vi gjorde slut alltså. 
Och jo, har samlat på mig bevismaterial och så. 


   
SvaraCitera

psykonaut: Och jo, har samlat på mig bevismaterial och så.

Bra! Låt polisen göra sitt för att identifiera hen då. 

https://polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/


   
SvaraCitera

finns bara en man som kan lösa det här...Robert-Aschberg1.jpg


   
SvaraCitera

Finns det någon möjlighet för dig att blockera de här användarna på sidan? Gör det. Om han fortsätter och det övergår i trakasserier - polisanmäl!


   
SvaraCitera

man blir grym på kurragömma


   
SvaraCitera

psykonaut:
Nyss registrerat mig här, så vet inte riktigt hur saker och ting funkar. Men jag hoppas att ni kan ge mig lite råd och så.

Det är så att jag är medlem på en sida, där en kan skapa sin egna profil och chatta med annat folk.
Mitt namn, eller något annat som har med mig att göra står inte med. Förutom min musik/filmsmak och en sketen bild på mig själv där man knappt ser mitt ansikte. 
Men, någon fejkprofil skriver till mig och ställer massor av äckliga frågor om mitt ex, t.ex ''Skulle du kunna bli tagen hårt av ditt ex?'' osv. Jag svarar tillbaka med ''Lägg ner.'' Och då får jag som svar att hen vet vem jag är, och vet om mina vänner och vad som sägs i mina kretsar om mitt ex. Och jag misstänker att det just är mitt ex som sitter och skriver det här. Jag vet att han har stalkat mig både irl, och på internet. Han gör allt för att jag ska veta om att han fortfarande finns där ute. (Han är psykopat)
Och han ligger med folk som han vet att jag kommer stöta på. (Trots att han har en ny flickvän)

Och nu har en annan fejkprofil, kopierat hela min profil till sin egna. Hens användarnamn är väldigt likt mitt riktiga namn. Misstänker att det är han det med. För han vet precis hur han ska göra för att göra mig så obekväm det bara går. 
Jag var tillsammans med han i över ett år, och bodde med han i 8 månader. Han var otrogen mot mig konstant. Och han manipulerade, ljög och sånt där som psykopater är bra på. 

Men hur fan får jag honom att låta mig vara ifred? Vill verkligen att han ska försvinna ur mitt liv. Men vad jag har fått höra är det svårt att bli av med psykopater. Har ni några råd?

Jag har haft två stalkers i mitt liv, en som håller på nu & en som jag hade för några år sedan. Ena var jag tsm med i några månader veckor? ingenting seriöst iallafall, för senare så hade jag ett par sk vänner som pratade skit om mig förmodligen till personen och hans kompis så de började va på platser jag var på, för att mina sk vänner hade gett ut mitt mobil nummer osv, de ringde hem till mig, på min mobil så jag tvingades byta nummer flera gånger, sen så sa personen att han hade kontakter, hotade mig. Jag vet inte hur det slutade men det slutade tillslut, förmodligen för jag kastade ut allihopa ur mitt liv, både dem och mina sk vänner. Märkte att ingen utav dem var äkta. 

Den jag har nu har hållit på då och då genom att kontakta mig på olika sätt, på fb, blogg, instangram osv. Sagt att jag stalkar personen för att ha kollat in personens instagram som dessutom var offentlig, har känt personen innan då vi gick i samma skola, men tydligen så har personen något emot mig, för den ska alltid börja tajfsa så fort jag skriver något öppet på sociala medier, tex skriver jag om olika saker jag tycker är dåligt så ska personen alltid dyka upp överallt och säga emot mig, nyligen sa personen att jag inte skulle ha barn själv och att jag va 23 år och praktiserade på ett ställe som personen tydligen hade gjort vid 15 års åldern. Denna person vet jag är ute efter uppmärksamhet, personen mår så dåligt att den går igång på drama, bråk osv. 


   
SvaraCitera