Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man bättre på läsförståelse


smosha
Ämnesstartare

Jag är dålig på läsförståelse i engelska hur blir jag bättre vill verkligen höja mitt betyg nu när jag börjar 9:an


   
Citera

Plugga 


   
SvaraCitera

genom att läsa


   
SvaraCitera

smosha:
Jag är dålig på läsförståelse i engelska hur blir jag bättre vill verkligen höja mitt betyg nu när jag börjar 9:an

studera språkvetenskap/lingvistik det finns en mycket känd författare som heter Noam chomsky, Lycka till.


   
SvaraCitera
smosha
Ämnesstartare

Tack för era svar


   
SvaraCitera

läs böcker


   
SvaraCitera

RobertHeinlein:

studera språkvetenskap/lingvistik det finns en mycket känd författare som heter Noam chomsky, Lycka till.

Hjärta


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

RobertHeinlein:

studera språkvetenskap/lingvistik det finns en mycket känd författare som heter Noam chomsky, Lycka till.

😛

Mm, bra tips....


   
SvaraCitera

Kaja:

😛

Mm, bra tips....

Varför är det inte ett bra tips kunskap är alltid bra eller?


   
SvaraCitera

RobertHeinlein:

studera språkvetenskap/lingvistik det finns en mycket känd författare som heter Noam chomsky, Lycka till.

Va? 🙁 Vet du vad lingvistik innebär?  


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

RobertHeinlein:

Varför är det inte ett bra tips kunskap är alltid bra eller?

Om man inte är så bra på läsförståelse blir det svårt att läsa Chomsky - det kräver också en del förkunskaper. Sedan tror jag inte att man blir bättre på läsförstelse bara för att man lär sig om typ generativ grammatik vilket berör språkets ontologi snarare än hur man ska läsa en text.

Om du vill namedroppa och i alla fall vara relevant kunde du väl ha skrivit Derrida eller nåt.


   
SvaraCitera

genom att läsa helt enkelt. det finns inga genvägar, dessvärre.


   
SvaraCitera

Kaja

När jag studerade Svenska så hade jag kontakt med språkvetare och de rekomenderade att läsa språkvetenskap, Jag tror att det kan vara bra för att förbättre användarens betyg.


   
SvaraCitera

Läs så att du förstår allting och försök att känna att du själv är en del utav det du läser, en stark känsla blir till starka minnen. Läs sakta om det behövs.


   
SvaraCitera