Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man en bättre människokännare


Ämnesstartare

Brukar ofta råka få vänner som visar sig vara riktiga jävla freaks, och jag märker det oftast först efter ganska lång tid. T.ex. min bästis och jag, pratade en gång om en bekant till oss, och min bästis sa: "Undrar om hon är psykiskt sjuk eller nåt...". Jag hade jättesvårt att tro det, men nu när jag har känt den här personen ett tag så börjar jag inse att hon är totalt jävla hjärndöd. Är ni bra eller dåliga människokännare? Märker ni snabbt om ni gillar någon eller tycker att nån är en idiot (inte de som är uppenbara idioter såklart, men sådana som är lite mer svåra att avgöra, om ni förstår...).


   
Citera

Fördomar suger. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Är ni bra eller dåliga människokännare?

En ganska bra, skulle jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag märker ofta direkt om en människa är falsk, idiot eller liknande, om det inte råkar vara så att jag är kär i personen i fråga [zzz]


   
SvaraCitera

Märker ganska snabbt om jag kommer överens med någon eller inte. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Jag märker ofta direkt om en människa är falsk, idiot eller liknande, om det inte råkar vara så att jag är kär i personen i fråga

jo, det gör jag oftast också, men det finns personer som är svårare att avgöra...


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Brukar ofta råka få vänner som visar sig vara riktiga jävla freaks, och jag märker det oftast först efter ganska lång tid.

Om du e rädd för sånt, gör som min bror gör mot alla (Utom 3) i skolan. Hata alla som inte spelar WoW eller alla som inte tycker likadant som han på en endaste fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det är lättare med de svårare personerna, då brukar det synas i ögonen. Andra faller mer platt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att jag är ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är nog hyfsad på att analysera folk, har bara gjort ett grovt snedsteg i bedömning, och det var när jag faktiskt litade på en turk jag hyrde i andra hand av i våras. Sedan dess vet jag att, ja, fördomar ska man inte sluta upp med [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

råka få vänner som visar sig

"Hur blir man en bättre människokännare"

- jo man gå fram till den o känner på dem, hur svårt kan det vara

asså du e fan 88:a om kan inte komma på det sjöklv, tss tsss pssss, tviiiiii på dig


   
SvaraCitera

Oavsett vad, ska man alltid undvika folk i skolan. Det blir massa grupperingar och jag föredrar att göra vad jag vill på rasterna än att följa helt hjärndöd till kafeterian och snacka om andra folk som man inte känner.

De som sticker ut från mängden blev alltid mina kompisar/bekanta, oavsett var. Det är alltid dom som har lika skum humor som mig själv [blush]

Hur sticker dom ut? Passar inte in i samhällsidealet hur vi ska se ut eller vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Märker ni snabbt om ni gillar någon eller tycker att nån är en idiot

Unexpected:

Jag märker ofta direkt om en människa är falsk, idiot eller liknande, om det inte råkar vara så att jag är kär i personen i fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag märker det rätt fort, jag är skitkräsen och dömer snarare ut helt okej folk alldeles för fort än gör som trådskaparen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Märker ni snabbt om ni gillar någon eller tycker att nån är en idiot

Yes.


   
SvaraCitera