Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man en i gängt i sin klass?


Ämnesstartare

Jag går i gymnasiet vilket alla sa att de skulle bli den bästa tiden i livet. Det blev den sämsta. Har inte en enda som jag kan vara med i klassen. Jag har kompisar i alla klasser typ. Förutom i min egen vilket känns tråkigt. Vet någon hur man kan ändra på de? Jag och klassen är väldigt olika men man måste ju inte vara tvillingar för att vara kompisar ellerhur!? det är ju bara tråkigt! ...tycker jag då.


   
Citera

Byt klass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns bara en klass tyvärr:/ och de finns bara en skola i hela staden med mitt program:/ så måste försöka bli en del av klassen men de är svårt:/ alla har redan bildat gäng och mina kompisar jag hade i min klass innan hoppade av:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag svarade innan men av nån konstig anledning stog det inte jag svarat så skriver om svaret ifall de inte skickades.

en började jobbs på ett äldreboende istället för att gå klart skolan och dom två andra tappade kontakten så dom vet jag inte vart don tog vägen.

vill bli en del av klassen men de är svårt för alla har redan bildat gäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag svarade innan men av nån konstig anledning stog det inte jag svarat så skriver om svaret ifall de inte skickades.

en började jobbs på ett äldreboende istället för att gå klart skolan och dom två andra tappade kontakten så dom vet jag inte vart don tog vägen.

vill bli en del av klassen men de är svårt för alla har redan bildat gäng.


   
SvaraCitera

Du måste ju inte umgås med dom på fritiden om ni är väldigt olika. Men ni kan ju umgås i skolan. Försök bara att vara social med dom när ni är i klassen så kommer du nog in i klassen så småningom


   
SvaraCitera

Ni har ju klassen gemensamt iaf, prata om hur läraren i Matematik B (eller vafan det kan heta nu) och hans lustiga näsa eller någonting, försök med lite charmant men återhållet edgy kallprat och se vart det tar dig.


   
SvaraCitera

Jag har inte heller vänner i min klass, men bara du har vänner i andra klasser är det väl bra 🙂


   
SvaraCitera

typ andra svenska lektionen i ettan skulle vi göra nåt 2 o 2 så va tvungen o göra de med en okänd då de bara va vi 2 som blev över efter att alla valt en typ, trodde de skulle bli kaos men de visa sig att vi 2 hade lite gemensamt då båda hade lite svårt i skolan oså sen så kom han i börja prata på en rast o sen prata man mer o mer med fler o de visade sig att alla va roliga på sitt vis så ja tycker min gymgymnasietid va bra som fan o verkligen nåt ja skulle kunna göra om :).. så tråkigt att höra att det inte blivit bra för dig :/ hoppas de ordnar sig iaf, lycka till


   
SvaraCitera