Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man frisk snabbt?


Ämnesstartare

Hannaahannaa: På söndag åker jag utomlands. Men nu är det så att jag ligger JÄTTE förkyld med jätte ont i halsen. Kommer det försvinna tills söndag tror ni??? Och vad kan jag göra för att inte förvärra det ?

Svårt att veta, beror på viruset osv.
Men gör sånt du mår bra av som inte är ansträngande. Typ somna i solen med glass i ansiktet och musik i lurarna. Se på lite sköna serier. Ät fruktsallad. Klappa en katt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra där

Dinosaurie:

Svårt att veta, beror på viruset osv.
Men gör sånt du mår bra av som inte är ansträngande. Typ somna i solen med glass i ansiktet och musik i lurarna. Se på lite sköna serier. Ät fruktsallad. Klappa en katt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koka upp en stor bit ingefära i typ en liter vatten, och låt sedan koka på låg värme under lock i två timmar. Drick med myntablad, citronskal och honung.

Det tycker jag iallafall fungerar. En blir helt varm och icke-snuvig, samt är det hemskt gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Te med ingefära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannaahannaa:
På söndag åker jag utomlands. Men nu är det så att jag ligger JÄTTE förkyld med jätte ont i halsen. Kommer det försvinna tills söndag tror ni??? Och vad kan jag göra för att inte förvärra det ? 

Ta en whisky.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar göra soppa på krossade tomater, mycket vitlök(gärna väldigt mycket) torkad chili, buljong salt och peppar. Ät det några gånger om dagen, det gör susen.


   
SvaraCitera