Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man känslokall?


Du behöver inte bli känslokall för att kunna säga nej. Öva på att säga nej när någon ber dig göra saker som inte känns rätt för DIG. Ju mer du gör det, desto lättare får du att stå på dig. Det är trots allt ditt liv. Om du blir en sådan som inte bryr dig om ett jävla skit kommer ingen vilja ha något med dig att göra i slutändan. Är det verkligen det du är ute efter att åstadkomma?


   
SvaraCitera

alltså, va?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

alltså, va?

Du går mig på nerverna...


   
SvaraCitera

emapema:

så ni som vet, skriv gärna en lista på hur man ska beté sig. och helst seriösa svar, och inte tex. döda en människa osv.

detta är 99,99% seriöst! Jag vill bli känslokall, helst att människor runt omkring mig inte tror att jag vill såra någon, att jag bara säger saker. Så tips tack! hehe.

Halvtaskig barndom med en våldsam alkoholiserad far och att man fick skit för allt vare sig man hade gjort något funkade alldeles ypperligt för mig. Men jag säger gärna ja till folk för det. För över ett halvår sen avled min mormor som stod mig nära och jag har fortfarande inte klarat av att ens bry mig om det ännu. Det har kommit upp i tankarna en gång att hon aldrig kommer att komma tillbaka och det jag lyckades frambringa var, oja det är sånt som händer sen sket jag i det.
Att vara känslokall är inget att sträva efter. Det har en förmåga att sätta en i en del dåliga situationer och man kommer aldrig att få ha ett normal känsloliv.

Nej det du behöver är lite mer skinn på näsan. Se det som att varje gång du säger nej säger du ja till dig själv för att dra till med en klyscha.


   
SvaraCitera

pallo217:

Du går mig på nerverna...

varför [sad]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

varför

För jag hatar dig [smile]


   
SvaraCitera

pallo217:

För jag hatar dig

okej[smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

okej

Flohabba [mad]


   
SvaraCitera

[cheers]


   
SvaraCitera

emapema:

helst att människor runt omkring mig inte tror att jag vill såra någon,

Du måste tänka rättvis, tänka steget framåt, vad är rätt och vad är fel? Det du anser är rätt är DEFENITIVT rätt, då enligt dig. Men eftersom det är dig som individ det handlar om så är det helt klart rätt. Och då säger du nej till det du anser är fel.
Du måste ge människor chanser, chanser att rätta till sig själva när du anser att dem gjort misstag, rättar dem inte till deras misstag får du tänka om. Är det här en människa jag vill ha i mitt liv?.. om du anser nej. Då lämnar du skithögen och går vidare. Oavsett hur mycket bajamajahögen ringer och stalkar dig, säger du nej, du har fått din chans, gå och lev med någon som är din typ. Du är inte min typ.
Huvudet högt, ge tydligt uttryckt av det du tänker och anser.
Gör du själv misstag så måste du erkänna det och be dem som är inblandande om ursäkt. Rak och ärlig.
Känslokall är nog inte det ordet som förklarar vad du vill ändra på här i livet hoppas jag. Det är ett starkt ord. Tror du behöver lära dig bygga upp din självkänsla. Våga stå för den du är och det du anser. Och du är perfekt, på ditt egna lilla sätt..


   
SvaraCitera
aimb
 aimb

vad vill du bli känslokall för?

Det är enkelt. Bli nonchulant. irgonera. Bli mer ego. Bli mer girig.
Byt ut dig mot en android med noll empati.


   
SvaraCitera

Strunta i vad folk tycker, gör precis tvärtemot vad du lovar, flytta till Sthlm?
Vad vet jag? xD[confused]


   
SvaraCitera

emapema:

Jag vill bli en sån där person som gör som man själv, skiter i allt annat. UTAN att känna dåligt samvete.

Man behöver vara känslokall för det, man kan ju fortfarande få rysningar av bra musik och känna sig ledsen lr euforisk.
Man slutar bara bry sig om den delen, vad andra männsikor tycker om en delen.


   
SvaraCitera

Kände en som hade en bok som hette typ "how to become a psychopath", nåt åt det hållet iaf. Vet dock inte om det var bokens förtjänst, men han var sjuk i huvudet. kan kanske vara värt att kolla upp [cute]


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Oj, du är verkligen känslokall.

[love]


   
SvaraCitera