Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man nykterist


Ämnesstartare

har best ämt att jag vill bli detta men det svåra e ju hur fan pallar man festa när alla andra blir fulla o man själv e nykter ??? fulla människor e ju asjobbiga om man sj e nykter. HUR festar man nykter på t.ex krogen lr hemmafest ??


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

vettefan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man låter bli att gå på fest med fulla människor
eller så håller man god min bah
eller så röjer man järnet för att det kvittar då alla tror att man är full tjohooo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man festar inte som nykter, man sitter hemma och surfar på UM och käkar choklad och ibland en pizza eller två!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

man festar inte som nykter, man sitter hemma och surfar på UM och käkar choklad och ibland en pizza eller två!

vill helst undvika isolering


   
SvaraCitera
Lounge

vrf vill du bli d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vill helst undvika isolering

man kan ta med andra nyktra kompisar som gör samma sak = icke isolering!

ne men:
jag har knappt varit på någon fest, inget som tilltalar mig men de jag varit på så tycker jag iaf att det varit rätt ok roligt då man får höra en del roligt + se en del roligt.
sen blir fester vad man gör dem till.
om du bara sitter i ett hörn och är nykter för dig själv utan att vara aktiv med folket och snacka, dansa, umgås osv, så blir det tråkigt ja.
move your ass så att säga! bjud på dig själv, de kommer ändå inte minnas något dagen därpå 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

vrf vill du bli d

dricker för mkt på sistone kan ju iofs försöka tagga ner men de e e svårt när man börjat dricka så åker ölen ner utan svårigheter sen e man aspackad o märker att jag blir lite elak ibland på fyllan mot en viss person o får ångest av det dan efter !!! hatar o bli superpackad så gör man saker man ej skulle gjort annars [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Lounge

Angelize:

dricker för mkt på sistone kan ju iofs försöka tagga ner men de e e svårt när man börjat dricka så åker ölen ner utan svårigheter sen e man aspackad o märker att jag blir lite elak ibland på fyllan mot en viss person o får ångest av det dan efter !!!

har du sagt förlåt då???

vet inte tkr du ska träna på att begränsa dig på fyllan


   
SvaraCitera

Drick inte, skaffa mognare kompisar och sluta umgås med översminkade fjortisar och idiotiska moppepojkar.


   
SvaraCitera

Jag är nykterist och går på en del fester, men det brukar vara mer givande att hänga med några kompisar istället. Jag har aldrig varit full, så jag vet inte vad du kommer missa, men jag bjuder på mig själv och tar för mig av festen och då brukar det bli roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajja får jobba me o bara dricka lite känns lite overkill o skippa helt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är relativt nykterist
är ganska skönt att gå på fest me fulla människor för oavsett hur knasi du är blir du axxepterad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

ajja får jobba me o bara dricka lite känns lite overkill o skippa helt

Drick mindre varje gång som sagt, är du på krogen kan du kolla om de har lättöl eller folkis, annars kan du beställa alkoholfri drink. Slipper du frågorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, smart, kan ju göra så att jag dricker alkoholfri dryck mellan varje öl typ så blir de ej så mkt alkohol


   
SvaraCitera