Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man rik?


Ämnesstartare

Någon som har något tips? Jag är villig att arbeta hårt för det så länge det inte går emot min värdegrund.


   
Citera
Kudhos

jobba hårt med din passion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste satsa stort. Har du råd? Inte? Jobba och spara några år först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Du måste satsa stort. Har du råd? Inte? 

Har inget eget startkapital, men har investerare tillhands om jag kommer på en bra idé. Pluggar så har inget arbete just nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste ha någon form av startkapital

har du lite pengar måste du ha en skitbra idé

har du mycket pengar kan du ta vilken jävla idé som helst o tjäna feta cash


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

Har inget eget startkapital, men har investerare tillhands om jag kommer på en bra idé. Pluggar så har inget arbete just nu...

Vad pluggar du? Hur långt har du kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hur långt har du kvar?

Länge, ca 4-5 år antar jag med master osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Gå till din bank och säg att du vill han en "fond" konto w/e
2. gå klart utbildningen du läser nu
3. Profit. (beroende på om du har hög/låg risk dvs hur mycket du kan förlora när du sätter in pengarna.. banken kan förklara bättre än mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja aktiespara redan under utbildningen, går att få en avkastning på 10% per år i princip riskfritt om man lägger upp portföljen klokt

om vi säger att man startar med 50.000 och lägger undan 2000kr i månaden.. så efter fem år har man typ 235.000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol det var inte så jättemkt, eller ah det är ju en start efter utbildningen....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extra mile high club:
börja aktiespara redan under utbildningen, går att få en avkastning på 10% per år i princip riskfritt om man lägger upp portföljen klokt

om vi säger att man startar med 50.000 och lägger undan 2000kr i månaden.. så efter fem år har man typ 235.000

har tillgång till 200 000 sek men då måste jag ha en god affärsidé och inga aktier eller liknande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy: har tillgång till 200 000 sek men då måste jag ha en god affärsidé och inga aktier eller liknande...

min grundplan är iaf arbete + aktiesparande och sen får man se vad "arbete" kan tänkas leda till, man håller ju alltid ögonen öppna efter möjligheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får nog tänka rätt långsiktigt o jobba rätt hårt. Spara o investera.  fastigheter och skog/mark är ju något som alltid är vinstgivande i princip. Men det är ju stora pengar också. 

Men starta eget tror jag är ett måste om du vill tjäna större pengar. Och jobba väldigt hårt. ifall du inte har någon bra ide/talang för något. 


   
SvaraCitera

Bli kriminell , enkla pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Kriminell" fungerar alltid bara att vara försiktig 🙂
Men annars kan du försöka komma på något som inte finns som behövs och sen blir du rik på den idén.


   
SvaraCitera