Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man rik?


Ämnesstartare

Planerar att köpa ratiga lägenheter, renovera och sälja. Tror det ska gå bra, men kräver lite startkapital.


   
SvaraCitera

Dedär med att spara ihop till ett startkapital känns så fruktansvärt tråkigt, lär ju ta några år :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mindfly: Dedär med att spara ihop till ett startkapital känns så fruktansvärt tråkigt

Så fort man börjar jobba så är det inte så farligt. Men Svenskar rent generellt är väldigt dåliga på att spara, de spenderar allt de har varje månad ofta.


   
SvaraCitera
torg1

Man kan inte bli rik på arbete i sverige. Lönerna är skit vilket jobb man än har och hur högt uppsat man än är( finns obv undantag).

Ända sättet att bli rik i sverige är att vinna storvinster. Alternativt kom på och koda ett spel/program som folk gillar och köper @minecraft.
Att starta företag med samma inkomst som tex ikea, microsoft ex går ej för "allt finns redan".

Flytta utomlands jobba som en relativt högt uppsat person inom it elr olja tex så kmr du få en saftig lön som du kan spara undan och inverstera/satsa på något och om du har tur så blir du i den processen rik


   
SvaraCitera

aristoteles:

Så fort man börjar jobba så är det inte så farligt. Men Svenskar rent generellt är väldigt dåliga på att spara, de spenderar allt de har varje månad ofta.

Stämmer säkert


   
SvaraCitera

Säger som Bob. My richness is life. 


   
SvaraCitera

aristoteles:
Planerar att köpa ratiga lägenheter, renovera och sälja. Tror det ska gå bra, men kräver lite startkapital.

för fastighetsbranschen är ju inte den osäkraste bransch vi har i detta rike eller så. då är det ett säkrare kort att blanka hemfosa, dessutom mindre kroppsarbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

för fastighetsbranschen är ju inte den osäkraste bransch vi har i detta rike eller så. då är det ett säkrare kort att blanka hemfosa, dessutom mindre kroppsarbete.

Det beror väl på vad man är redo att satsa. Bostäder kan ge ganska snabba pengar. Visst du kan hamna i sitsen att bostaden förlorar värde medans du renoverar en månad, men jag känner att den risken i stockholm är tillräckligt liten för att jag ska ta den.

Jag skulle ju inte göra det om jag inte hade rådMycket glad


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det beror väl på vad man är redo att satsa. Bostäder kan ge ganska snabba pengar. Visst du kan hamna i sitsen att bostaden förlorar värde medans du renoverar en månad, men jag känner att den risken i stockholm är tillräckligt liten för att jag ska ta den.

Jag skulle ju inte göra det om jag inte hade rådMycket glad

visst, om man tror att minusräntan kommer hålla i sig för evigt så är det väl en god idé, men risken är att man sitter med en investering för några miljoner som halveras i värde under en vecka den dagen som räntehöjningarna kommer och marknaden kraschar. så att sätta det i system och livnära sig på det ser jag helt enkelt inte som ett alternativ på sikt. då känns det som ett sundare alternativ att investera i bostadsbolag på börsen. eller som ett bättre alternativ, investera i något annat än fastigheter, eller som ett ännu bättre alternativ, blanka dem. för jag tror helt enkelt inte att marknaden kommer hålla särskilt länge till. se på köpenhamn 08.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

visst, om man tror att minusräntan kommer hålla i sig för evigt så är det väl en god idé, men risken är att man sitter med en investering för några miljoner som halveras i värde under en vecka den dagen som räntehöjningarna kommer och marknaden kraschar. så att sätta det i system och livnära sig på det ser jag helt enkelt inte som ett alternativ på sikt. då känns det som ett sundare alternativ att investera i bostadsbolag på börsen. eller som ett bättre alternativ, investera i något annat än fastigheter, eller som ett ännu bättre alternativ, blanka dem. för jag tror helt enkelt inte att marknaden kommer hålla särskilt länge till. se på köpenhamn 08.

Om en affär går dåligt är det inte hela världen, man kan inte satsa alla sina pengar på en investering.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Om en affär går dåligt är det inte hela världen, man kan inte satsa alla sina pengar på en investering.

i sak så håller jag med, en investering som går dåligt är inte hela världen. men nu pratar vi om ej skalbara investeringar på minst någon miljon, som är relativt illikvida. det är inget fel på den typen av investeringar, men att binda upp så mycket kapital i en överhettad bransch i ett läge som är så osäkert som detta är en dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

i sak så håller jag med, en investering som går dåligt är inte hela världen. men nu pratar vi om ej skalbara investeringar på minst någon miljon, som är relativt illikvida. det är inget fel på den typen av investeringar, men att binda upp så mycket kapital i en överhettad bransch i ett läge som är så osäkert som detta är en dålig idé.

Du måste ju vara lite strategisk, nu är ju kanske inte den bästa tiden för en sån investeringRullar ögonen


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du måste ju vara lite strategisk, nu är ju kanske inte den bästa tiden för en sån investeringRullar ögonen

merparten av alla investeringar kan vara bra vid vissa tillfällen, under vissa förutsättningar. det betyder inte att det var ett bra råd att köpa tulpaner 1637, inte heller att köpa lägenheter i stockholm år 2015.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

triss.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: inte heller att köpa lägenheter i stockholm år 2015.

Precis, det är inte en bra tid nu, men det kommer sannolikt att bli bättre. Du kan ju inte bara blint köpa nånting utan att känna marknaden om du vill gå med vinst.


   
SvaraCitera