Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man stark ?


Ämnesstartare

Jag undrar vad för övningar man behöver göra/ träna för att bli stark ?
(kanske dåligt förklarat, men i min skola går de väldigt väldigt många "kaxiga" och "tuffa" som , aa bara vill bråka o slåss helatiden och man vill ju lixom inte bli 'nerslagen' eller a xD [crazy] ) Så hur ska man träna för att bli starkare "när man slåss" ?

ursäkta, är väligt dålig på att förklara saker.. :/
Vill bara ha seriösa svar![mad][love]


   
Citera

Träna, antingen på gym eller något sport.
Kampsporter är ju bäst för självförsvar och liknande [ops]

Men hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Träna, antingen på gym eller något sport.
Kampsporter är ju bäst för självförsvar och liknande [ops]

Men hur gammal är du?

ahh.. jag har gått i gymnastik, jag rider också ibland ( har hästar) och skulle börja i karate men skolan tar så jävla mkt tid o ja har läxor varje dag så ja har inte tid med gym elr nån sport nu..

Jag är 14 :d§


   
SvaraCitera

Till och börja med räcker det inte med att vara stark, man måste ha bra teknik också. Till exempel tror jag Magnus Samuelsson (en av de starkaste i Sverige, väger runt 150 kg) hade fått rätt stora problem om han hade mött Shinya Aoki (en av de bästa lättviktarna inom MMA, 70 kg). Träna kampsport om du vill lära dig slåss.

Dessutom är halva slaget redan förlorat när slagsmålet börjar. Det enklaste sättet att slippa bli nerslagen är att antingen vara någon annanstans eller att se till att den som vill slå ner dig ändrar sig. Lär runt lite på den här sidan så kommer du förstå vad jag menar.

Hur som helst, för att svara på din fråga: Kolla upp hur MMA-proffsen tränar. Det borde funka. Kombinera med löpträning (bästa självförsvarsformen någonsin typ).


   
SvaraCitera

Miccafan:

Jag är 14 :d§

För tidigt att börja träna seriöst med andra ord...

Miccafan:

ahh.. jag har gått i gymnastik, jag rider också ibland ( har hästar) och skulle börja i karate men skolan tar så jävla mkt tid o ja har läxor varje dag så ja har inte tid med gym elr nån sport nu..

Om du vill lära dig slåss bra, ska du gå på någon kampsport, och du får helt enkelt ta dig tid att göra det om du verkligen vill bli starkare.


   
SvaraCitera

Börja gymma men kör på lite fulknep så länge om det skulle bli våldsamt. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Börja gymma

Men jag har inte tid x) + att de kostar men aa egentligen inte mest därför, aso ja har typ minst 9 läxor i veckan o ja ligger redan dåligt till o ja, :s [crazy]

dazed_and_confused:

n kör på lite fulknep så länge om det skulle bli våldsamt.

vad menar du ?:P 😀[cute][confused][bigsmile][ops]


   
SvaraCitera

För att bli starkt måste du träna hårt och tungt, spendera gott om tid och ha disciplin. Du kommer med undanflykter och ursäkter för att inte träna här i tråden så jag tror helt enkelt du ska hålla dig undan slagsmål och fokusera på hästarna och plugget. Att slåss i skolan är ändå inget man gör en karriär på. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

Du kommer med undanflykter och ursäkter för att inte träna här i tråden

nej, men de e ju sant :SS

men shit, någon träning finns de väl man kan bli stark på ? :S
typ armhävningar ? träna me .. va heterde "kantlar "? ;s elr något finns d väl man kan gö hemma.


   
SvaraCitera

Skillnad på att vara stark och att bli starkare. Kan du inte göra mer än en eller två armhävningar så blir du ju starkare av att träna armhävningar. Men även om du kan göra 100 armhävningar så är du inte nödvändigtvis särskilt stark för det.

Att bygga nån märkvärdig styrka kräver tid precis som allt annat, åtminstone ett par timmar i veckan och många olika övningar.

Och om det kommer till slagsmål så behövs det träning för betydligt mer än armen. Majoriteten av kraften i ett slag kommer ifrån benen och magen/ryggen. Armens uppgift är bara att leverera kraften i den andres ansikte. 🙂 Men armen i sig är bara en bråkdel av styrkan i ett slag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WaterTiger:

. Kan du inte göra mer än en eller två armhävningar så blir du ju starkare av att träna armhävningar.

hahaha :p jo men jag kan göra minst 20 iallafall ..

WaterTiger:

Och om det kommer till slagsmål så behövs det träning för betydligt mer än armen. Majoriteten av kraften i ett slag kommer ifrån benen och magen/ryggen. Armens uppgift är bara att leverera kraften i den andres ansikte. 🙂 Men armen i sig är bara en bråkdel av styrkan i ett slag.

jajaja men hur tränar man då magen/ryggen/benen hemma ? aso vilka övningar o så ; för asså ja vet hur man slåss de är inte de som är problemet men jag vill bara bli starkare


   
SvaraCitera

Benen kan du träna genom att springa upp för en mycket brant backe eller kulle och sen jogga ner igen, springa upp igen osv.

Magen kan du träna med olika former av situps och använda vikter för att öka motståndet.

Ryggen kan du träna med hjälp av en stång som man fäster i en dörröppning och gör pullups/chinups på.

Axlarna kan du träna genom att stå på händer och göra "armhävningar" eller vad man skall kalla det. Böj armarna tills huvudet nuddar golvet och sen pressa upp igen.

Men faktum är att om du inte har tillgång till gym så måste du nästan köpa Viktskivor ,stångar eller nån form av utrustning i hemmet för att bygga upp styrka. Eller vara väldigt kreativ och göra övningar som bara kräver din kropp och sen använda viktskivor eller ryggsäck packad med vikt för att göra det svårare.

För att göra armhävningar svårare kan du ha fötterna på andra eller tredje trappsteget så har du mer tyngd över armar och bröst att pressa upp. Lägg på en ryggsäck med vikter på det så kan du nog bli någorlunda stark i den övningen. 🙂


   
SvaraCitera

Fråga Bamse


   
SvaraCitera

Kettlebell + marksdailyapple.com [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Kettlebell

??


   
SvaraCitera