Aviseringar
Rensa alla

Hur blockerar man någons nummer?


Dan_the_ironman:

Att bygga sådana system vore fruktansvärt lätt, man kan ju exempelvis blockera dolda nummer redan, varför skulle man då inte kunna blockera andra?

Nej, det kan man inte. 🙁


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Nej, det kan man inte. 🙁

det kan man göra på hemtelefonen åtminstone, om jag nu inte är ute och cyklar. Hur som helst så kan knappast tekniken vara ett hinder.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

det kan man göra på hemtelefonen åtminstone, om jag nu inte är ute och cyklar.

Det är du.

Dan_the_ironman:

Hur som helst så kan knappast tekniken vara ett hinder.

Jo, eftersom det inte går att lägga spärrar på specifika samtal i nätet. Det är i så fall via telefonen det måste ske.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Jo, eftersom det inte går att lägga spärrar på specifika samtal i nätet. Det är i så fall via telefonen det måste ske.

Det går ju att blockera utgående samtal, till exempel att man inte kan ringa betalsamtal osv.

http://www.antistalker.se/forum/f21t174s1.html

Om jag kollar tex så borde det ju inte vara så svårt för den operatören att hänvisa vissa nummer direkt till brevlådan osv.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det går ju att blockera utgående samtal, till exempel att man inte kan ringa betalsamtal osv.

Ja, men det är en helt annan sak.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Jo, eftersom det inte går att lägga spärrar på specifika samtal i nätet.

Nonsens. Med tanke på att det går alldeles utmärkt att exempelvis avlyssna och omkoppla samtal baserat på vilket nummer de kommer ifrån finns det ingen som helst teknisk anledning till att det inte skulle vara möjligt att blockera nummer på operatörsnivå. Däremot vill operatörerna naturligtvis inte göra detta. Så länge de släpper igenom all trafik utan att diskriminera åtnjuter de ett liknande skydd som posten; det är inte deras fel om någon använder deras nät till kriminella aktiviteter. Om de däremot börjar agera polis och filtrera i sitt nät, då kan de bli skyldiga att göra både det ena och det andra.

Hela den här konversationen är ett lysande exempel på varför man aldrig under några som helst omständigheter ska ringa supporten om man vill få sitt problem löst; indoktrinerade apor som går efter ett fast manus för att spackla över den skriande bristen på kunskap och analytiskt tänkande.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Hela den här konversationen är ett lysande exempel på varför man aldrig under några som helst omständigheter ska ringa supporten om man vill få sitt problem löst; indoktrinerade apor som går efter ett fast manus för att spackla över den skriande bristen på kunskap och analytiskt tänkande.

Haha. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Oh snap.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

indoktrinerade apor som går efter ett fast manus för att spackla över den skriande bristen på kunskap och analytiskt tänkande.

Detta är väldigt sant, det jag lärt mig efter att ha ringt telia ett femtiotal gånger är att det är lika bra att lägga på och ringa upp igen om man får ett halvdåligt svar, tillslut kommer en guldklimp som faktiskt vill hjälpa.


   
SvaraCitera