Aviseringar
Rensa alla

Hur bör jag äta?


Ämnesstartare

Jag har gått i behandling för ätstörningar i ca ett halvår och nu ligger jag på normalvikt ca 55 kg till 165 cm. På nåt sätt känns det som att det är för mycket när man läser överallt att de flesta väger 40-50 kg? Men jag får verkligen inte gå ner för min behandlare.

Nu till frågan, hur bör jag äta nu för att hålla vikten, utan att gå upp och kanske inte ner heller då. Jag får sån ångest när dagen är slut, för det känns som om jag äter så mycket mer än alla andra, men min behandlare vill att jag fortf ska äta efter matschemat men jag har gjort lite redigeringar på det och nu behöver jag er hjälp vill jag inte riskera att falla tillbaka i helvetet igen.

Frukost ca 06;30; Två mackor, kaffe, c-vitaminbrus
Lunch mellan 11-12, typ en potatis, sallad, nån köttgryta eller kött å sås eller så
Mellis ca 15;00 oftast en frukt eller ingenting eller nån macka
middag ca 18;00 samma som lunch
Nattis; har alltid ätit två mackor och mjölk/oboy men har börjat få sån jävla ångest så nu blir de typ frukt eller lite musli.

Kommer jag att gå upp mer i vikt på det här eller hålla mig?


   
Citera

Genom munnen[party][party][party][party][party]

Men följ matchemat din behandlare gjort, denne vet nog bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henne litar jag inte på för allt smör i småland 😛


   
SvaraCitera

Tycker det var lite. Jag äter mera så du behöver ej vara orolig att du äter mkt.
kram på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pusssssspådig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejsajag:

Kommer jag att gå upp mer i vikt på det här eller hålla mig?

Vilket skit schema!, Det räcker med 2-3 mål om dagen.

Antar att du fortfarande kommer äta mainstream shit så du bör detta funka:

Ät till du är behagligt mätt och träna regelbundet. Hellre ofta och kort än långt 1 gång i veckan. Med andra ord ät mindre och rör dig mer.

Låter kanske lätt, med de kan vara jävligt krångligt när man inte vet hur mycket mat kroppen behöver för att orka med. Bästa är att testa sig fram.
tillslut hittar du det som passar dig bäst, som ger dig den energi du behöver och håller vikten.

Ps. 55 kilo är inte en skit, det är mycket snyggare när tjejer har mer vikt, (inte sknubbiga eller tjocka ) tänk hur Lindsay Lohan såg ut innan hon gick ner till anorexi nivå och såg helt jävla bedrövlig ut.
Finns många andra hollywood-exempel på de också.


   
SvaraCitera

Schlatan:

Vilket skit schema!, Det räcker med 2-3 mål om dagen.

Du måste ju fan vara dum i huvudet som skriver så.....
Det beror ju helt på hur mycket man äter och hon äter ju nästan inget vid varje mål.


   
SvaraCitera

Schlatan:

Det räcker med 2-3 mål om dagen.

Nej, det gör det inte. Det är jävligt dåligt för ämnesomsättning och blodsockernivåer att äta så pass sällan.

Låt gärna bli att ge dumma råd till personer som behandlas för ätstörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det beror ju helt på hur mycket man äter och hon äter ju nästan inget vid varje mål.

Hon har inte skrivit hur stora potionerna är jävla idiot.
Hur fan vet du hur mycket hon äter.

Och ja 3 mål räcker. Om du säger nått annat vet du fan inte vad du pratar om.


   
SvaraCitera

m3lon:

Tycker det var lite. Jag äter mera så du behöver ej vara orolig att du äter mkt.
kram på dig


   
SvaraCitera

Schlatan:

Hon har inte skrivit hur stora potionerna är jävla idiot.Hur fan vet du hur mycket hon äter.

hejsajag:

Frukost ca 06;30; Två mackor, kaffe, c-vitaminbrusLunch mellan 11-12, typ en potatis, sallad, nån köttgryta eller kött å sås eller såMellis ca 15;00 oftast en frukt eller ingenting eller nån mackamiddag ca 18;00 samma som lunch

Där står det ju för fan.

Håller med mediakatt:

mediakatt:

Låt gärna bli att ge dumma råd till personer som behandlas för ätstörningar.


   
SvaraCitera

hejsajag:

Mellis ca 15;00 oftast en frukt eller ingenting eller nån macka

Du borde ej hoppa över måltid här, eftersom det är viktigt att äta regelbundet pga:

mediakatt:

ämnesomsättning och blodsockernivåer


   
SvaraCitera

Schlatan:

träna regelbundet.

En person som behandlas för ätstörningar tillåts oftast inte att träna alls innan denne blivit frisk.

Schlatan:

Det räcker med 2-3 mål om dagen.

Nej, det gör det inte, och särskilt inte när man behandlas för ätstörningar och ska lära sig äta normalt.

Schlatan:

Bästa är att testa sig fram.

Nej. En ätstörd person har ingen uppfattning om vad som är normalt eller har förmågan att känna detta. Därför behöver de flesta ätstörda ett fast matschema som talar om för dem vad de bör äta. Om matschemat ska ändras bör hon göra detta i samråd med de som behandlar henne, inte testa sig fram själv.

Schlatan:

ät mindre och rör dig mer.

HON HAR ÄTSTÖRNINGAR DITT SDLKGJSDLGKSJDÖPGOWGSD'HWÅ0EIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlatan:

Hon har inte skrivit hur stora potionerna är jävla idiot.
Hur fan vet du hur mycket hon äter.

Och ja 3 mål räcker. Om du säger nått annat vet du fan inte vad du pratar om.

du skrev precis som om jag ska gå ner i vikt, att jag ska äta mindre osv. Men det är jag inte ute efter. Jag undrar om detta är okej för att hålla vikten.
Jag äter mindre än en normalportion vid måtiderna, iaf om man ska tro min behandlare, oftast utesluter jag kolhydrater med vilket jag vet är ytterst dumt.
Men det är såna kommentarer som dina som ger mig ångest, precis som om jag äter som en jävla häst vilket är det jag är rädd för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, det gör det inte. Det är jävligt dåligt för ämnesomsättning och blodsockernivåer att äta så pass sällan.

Det är sant om man proppar i sig raffinerade kolhydrater och annat skräp. Vilket troligen du gör också.

mediakatt:

Låt gärna bli att ge dumma råd till personer som behandlas för ätstörningar.

Jag säger hur jag löste mitt eget problem. Så du kan ju dra åt helvete, eftersom du troligen inte har en aning om hur det är, och läser troligen skitforsknings rapporter från cosmopolitan om att kaffe är nyttigt etcetc....


   
SvaraCitera